Quadpack Group i Blat Corredoria d’Assegurances col·laboren en la recuperació del bosc de Can Deu

• Signatura del conveni de col·laboració entre Quadpack Group, Blat Corredoria d’Assegurances i la Fundació Antiga Caixa Sabadell 1859.
  • Les actuacions de recuperació i reforestació contribuiran a la captura de carboni atmosfèric.
  • L’acord ha estat possible per la l’Associació Catalana Promotora de la Certificació Forestal a través del Centre de la Propietat Forestal, com a oficina tècnica.

El dimarts 9 de desembre de 2014, el fort vent del nord que va bufar sostingudament va tenir un efecte catastròfic al Bosc de Can Deu amb la pèrdua de prop del 80% de la massa forestal de pi blanc.Com va expressar en Joan Carles Sunyer, director de la Fundació Antiga Caixa Sabadell 1859 “com a propietaris farem el possible per recuperar l’ús que sempre ha tingut la finca, tant de la massa forestal com el centre d’educació ambiental”.

Un cop finalitzades les feines bàsiques de retirada dels arbres caiguts, enguany s’han començat a fer les actuacions de recuperació seguint les conclusions de la Comissió Tècnica del Bosc i comptant amb el suport del Grup BBVA que també dóna suport a l’activitat mediambiental de l’equipament. Aquestes actuacions han estat les següents: reforestació de les àrees d’accés al Bosc, seguiment dels plançons que espontàniament creixin al bosc, feines de suport a la reforestació. Aquestes feines de recuperació del Bosc s’aniran realitzant al llarg de l’any 2016 i següents.

Les actuacions a realitzar dins del marc del conveni de col·laboració seran:

- Preparació del terreny, plantació i primers regs

- Retirada de soques del camins principals de la finca

- Seguiment de la plantació, reposició de les fallades i manteniment als primers anys per assegurar l’establiment dels plançons.

- Reforestació a la zona de Sant Vicenç de Verders amb la participació dels grups escolares que visiten el Centre d’Educació Mediambiental

- Preparació d’un itinerari pedagògic d’interpretació de la gestió del bosc i de l’efecte de les ventades

Les gestions del Centre de la Propietat Forestal (CPF), adscrit al Departament d’Agricultura, Ramaderia, Pesca i Alimentació, han propiciat l’apropament entre Quadpack, Blat i la Fundació Antiga Caixa Sabadell 1859.

Quadpack Group és un fabricant i proveïdor internacional d'innovadores solucions de packaging tant per a marques de bellesa i cura de la pell com per a empreses d’embotellat a nivell global. El seu interès en la responsabilitat social corporativa i en la reducció de la petjada antròpica del carboni l’han acostat al món de la Certificació Forestal relacionat amb la Gestió forestal sostenible. Aquest interès, a més, ha impulsat la formació de Quadpack Foundation, la branca de responsabilitat social del grup. El conveni se signarà a través de la recentment constituïda Quadpack Foundation.

Blat és una Corredoria d'Assegurances i Reassegurances essent la primera d’Espanya especialitzada en els sectors Agrari, Pecuari, Forestal i Aqüícola i en desenvolupar productes específics per aquests sectors. Desenvolupa programes específics a mida per a cobrir les necessitats asseguradores dels seus clients i va ser la primera corredoria en crear assegurances d'incendis per a masses forestals de Catalunya amb Pla Tècnic de Gestió.

A l’acte de signatura del conveni de col·laboració hi assistiran:

- Tim Eaves, president de Quadpack Foundation i CEO de Quadpack Group
- Ferran Bonet, director de Blat Corredoria d’Assegurances i Reassegurances, SL

- Xavier Clopés, subdirector general de Boscos
- Joan B. Casas, president de la Fundació Antiga Caixa Sabadell 1859Captura de carboni atmosfèric i reducció de la petjada antròpica

Mitjançant la fotosíntesi les plantes consumeixen diòxid de carboni (CO2) de l’atmosfera i alliberen oxigen (O2) mentre que el carboni passa a formar part dels teixits de la planta. El diòxid de carboni és un dels principals compostos responsables de l’escalfament global i amb la fotosíntesi les plantes contribueixen a la captura del carboni atmosfèric que queda retingut en forma de fusta, reduint en part l’efecte hivernacle. Els arbres joves en creixement són molt importants en aquests sentit, més que els arbres adults del bosc, ja que la seva capacitat de produir fusta i retenir el carboni és molt més gran.Una tona de carboni a la fusta d’un arbre o a un bosc equival a aproximadament 3,5 tones de CO2 a l’atmosfera.

Les fotografies que adjuntem mostren el moment de la signatura entre els Srs. Ferran Bonet, director de Blat Correduria d'Assegurances i Reassegurances, Joan B. Casas, president de la Fundació Antiga Caixa Sabadell 1859 i Tim Eaves, president de Quadpack Foundation i CEO de Quadpack Group.