Oferta de «2x1» a l’Espai Cultura per a la darrera visita guiada de l’any als edificis modernistes

• Diumenge 26 de novembre, a les 12 h, tindrà lloc la última visita guiada de l’any als edificis modernistes que la Fundació Antiga Caixa Sabadell 1859 ofereix de manera mensual.
  • La visita té un preu d’entrada de 3€ i, en aquesta ocasió, s’ofereix un descompte excepcional sota la fórmula del «2x1». És a dir, dues entrades al preu d’una.
  • També es possible gaudir-ne de manera virtual, a través de l’aplicació mòbil que permet realitzar una visita en 3D i realitzar un joc de pistes amb salts en el temps.

Diumenge dia 26 a les 12 h, tindrà lloc una nova visita guiada als edificis modernistes de la Fundació Antiga Caixa Sabadell 1859. Activitat que s’ofereix cada darrer diumenge de mes a través de la programació estable de l’Espai Cultura de la mateixa fundació. La visita d’aquest novembre. però, serà la darrera de l’any donat que al desembre no se’n farà per coincidència amb el cap d’any. Per acomiadar el 2017, doncs, l’Espai Cultura Fundació Sabadell 1859 ofereix una oferta excepcional de «2x1» als visitants. És a dir, es podran comprar dues entrades al preu ordinari d’una, 3€. L’activitat requereix inscripció prèvia i es pot sol·licitar reserva de places per correu electrònic o telèfon.

Amb una durada aproximada d’una hora, l’activitat consisteix en un recorregut comentat per la seu de la Fundació i per l’Espai Cultura. Situada al carrer de Gràcia, la seu de la Fundació ocupa el que foren les dependències centrals de l’antiga Caixa d’Estalvis de Sabadell, construcció centenària de l’arquitecte Jeroni Martorell. Al seu torn, l’edifici de l’Espai Cultura Fundació Sabadell 1859, també de principis de segle XX, va néixer com a Escola Industrial d’Arts i Oficis de Sabadell i més tard va allotjar l’Obra Social de Caixa Sabadell i la seva biblioteca.

A través d’aquestes visites mensuals, la Fundació Antiga Caixa Sabadell 1859 vol posar de relleu el paper que ambdós edificis han tingut en l’esdevenir de la ciutat, convertint-se en l’escenari d’importants fets històrics i socials. A través de la seva història podem construir la crònica de la ciutat que els acull, al llarg d’aquests darrers 100 anys. Queda palès el paper fonamental que ha tingut la Caixa d’Estalvis a la nostra ciutat i el seu compromís amb la societat sabadellenca es manté ara a través dels valors de la Fundació Antiga Caixa Sabadell 1859 i el conjunt d’actuacions que aquesta duu a terme per dinamitzar i donar suport a les inquietuds i iniciatives socials i culturals de la ciutat.

A l’actualitat, a més d’encabir les activitats de la Fundació i els programes d’acció cultural que aquesta duu a terme a través de l’Espai Cultura, tots dos edificis resten oberts a la ciutadania i al llarg de l’any donen aixopluc a centenars d’activitats i propostes culturals i socials d’altres associacions, empreses i particulars a través de les diverses opcions que ofereixen de cessió d’instal·lacions com són el Saló Modernista i la Sala del Consell de la seu de la Fundació, els auditoris, les aules i les sales d’exposició de l’Espai Cultura o l’amfiteatre del jardí, entre d’altres.

INSCRIPCIONS

Les places són limitades. Cal inscripció prèvia, que es realitza a la recepció de l’Espai Cultura Fundació Sabadell 1859, en horari d’obertura i atenció al públic. Es pot reservar plaça per correu-e o telèfon.

Preu d’entrada: 3€ (menors de 4 anys, gratuït)

Hora i punt de sortida: A les 12 h, a la recepció de l’Espai Cultura Fundació Sabadell 1859

S’ofereix també la possibilitat de concertar visites per a grups tancats en altres dates diferents a les visites mensuals programades. Contacteu per correu-e per concertar un grup tancat o consultar-ne les condicions.

Fotografies dels edificis:

Informació de les visites guiades al web de l’Espai Cultura Fundació Sabadell 1859:

Descarregueu la nota completa en format PDF per ampliar la informació