Anar al contingut
Anar al peu de pàgina
Anar al menú
Acceptar

Més de 6.600 persones visiten l’exposició L'aventura d'aquell jove reporter belga al Tibet a l'Espai Cultura Fundació Sabadell 1859

• L’exposició, que ha commemorat el 65è aniversari de la conquesta de l’Annapurna i el 50è aniversari de la publicació en català de l’àlbum “Tintín al Tibet”, tanca les portes el proper 10 de gener.
  • La mostra i les activitats complementàries programades han comptat amb la participació de més de 6.600 persones.
  • S’inicia ara el muntatge de la nova exposició Menús de guerra: Cuina d’avantguarda i supervivència que es podrà visitar del 21 de gener al 22 de març de 2016.

Més sobre la propera exposició:

Menús de guerra: Cuina d’avantguarda i supervivència.

Avui, la cuina catalana és un referent arreu del món. Ferran Adrià, Carme Ruscalleda, Jordi Roca, Carles Gaig, Nando Jubany... tots plegats són noms no només que formen part de l’elit gastronòmica mundial, sinó que també han esdevingut icones populars de primer ordre. Tots ells ens ofereixen un mosaic de saber fer davant dels fogons; una constel·lació d’estrelles que camina amb pas ferm escrivint la història de la nostra cuina.

Aquesta història, però, no és fruit de la casualitat, ni tampoc neix del no-res. Neix d’unes arrels, d’una tradició, d’una cultura i també d’un passat que ha tingut episodis que, no per desconeguts, deixen de tenir una importància cabdal. Per això, Menús de guerra. Cuina d’avantguarda i supervivència proposa posar el focus en un moment singular, brillant, d’aquesta història. És el moment de la Segona República. Perquè, com en tants d’altres ordres de la societat i la cultura, la primera meitat dels anys trenta a casa nostra va significar, també per a la cuina, un instant de gran creativitat i d’una forta voluntat per oferir una mirada nova i modernitzadora.

L’exposició arriba a l’Espai Cultura de la Fundació Antiga Caixa Sabadell 1859 de la mà de la Fundació Antigues Caixes Catalanes i el Grup BBVA. La mostra està comissariada per Sergi Freixes i hi col·laboren altres entitats de Sabadell com l’Arxiu Històric de Sabadell, el Museu d’Història de Sabadell, el Museu del Gas de la Fundació Gas Natural Fenosa i el Gremi d’Hostaleria de Sabadell.

L’exposició compta amb diferents activitats complementàries com ara visites guiades, tallers pedagògics adreçats a escoles i altres propostes especialment dissenyades per a tots els públics i que permeten apropar-se de forma divulgativa i amena als continguts de la mostra.

Més informació:

www.espaiculturasabadell.cat/
Facebook: /EspaiCulturaSabadell
Twitter: @EspaiCulturaSbd
C. d’en Font 25, Sabadell.
Telèfon: 937286650
Horaris: De dimarts a divendres de 17 a 21 h; Dissabtes d’11 a 14 h i de 17 a 21 h; Diumenges d’11 a 14 h; Dilluns i festius tancat.