L'Orquestra Fireluche dóna el tret de sortida a la programació de l'Estiu a la fresca al jardí de l'Espai Cultura Fundació Sabadell 1859

L’Orquestra Fireluche dóna el tret de sortida a la programació de l’Estiu a la fresca al jardí de l’Espai Cultura Fundació Sabadell 1859

El proper 1 de juliol a les 19.30 h arrenquen les diferents activitats programades dins l’Estiu a la fresca. Un juliol ple de propostes que organitzen la Fundació Antiga Caixa Sabadell 1859 i el Grup BBVA.

• · L’acte inaugural, a càrrec de l’Orquestra Fireluche, comptarà també amb l’animació de la Companyia Filigranes.
  • · Preu entrada: 5 euros (inclou una consumició). Gratuït per menors de 2 anys. Reserves a la recepció de l’Espai Cultura Fundació Sabadell 1859 o per telèfon al 937286650.

El programa Estiu a la Fresca, dins del Festival 30 Nits, abasta tot el mes de juliol i compta amb tres grans blocs temàtics: dimarts d’espectacles, dissabtes de cinema i els concerts del XVI Festival Internacional de Música de Joventuts Musicals de Sabadell. Una oportunitat única de gaudir d’activitats pensades per a tots els públics en un espai emblemàtic del centre de la ciutat.

La inauguració començarà amb l’actuació de l’Orquestra Fireluche amb un concert en què hi tindran cabuda pianets, guitarretes, orgues Casio, pots, timbals, violins, serres, flautes i altres andròmines que serveixen al grup per explicar històries d'aventures i oníriques on els joguets són els protagonistes. En el seu darrer disc, Tants caps, tants barrets, hi van col·laborar músics com Joan Colom, Marc Parrot, Pascal Comelade, Maria Rodés, Roger Mas o Pau Riba, entre d'altres.

A continuació, la Companyia Filigranes presentarà un tastet del seu últim espectacle Desencaixats, una proposta amb tots els ingredients: humor, manipulació d’objectes i música en viu, protagonitzada per dos clowns molt esbojarrats, el Trinxeta i el Makutu.

TOTA LA PROGRAMACIÓ DE L’ESTIU A LA FRESCA
Per a tots els públics

• Dimarts d’espectacles:

Clown, circ, il·lusionisme i música... tardes màgiques i entretingudes els dimarts del mes de juliol, a les 18.30 h. a l’amfiteatre de l’Espai Cultura Fundació Sabadell 1859. Activitats gratuïtes i recomanades per a tots els públics.

Dimarts 7 de juliol

EL MÊTRE per Jam. Espectacle per a tots els públics. Clown/humor gestual

La terrassa d’un bar, d’un cafè, d’un petit restaurant... del jardí d’una casa. A les cadires d’aquesta terrasseta es veu el què passa al voltant: nens que juguen, una dona que passeja amb el seu gosset, un senyor amb un caminar frenètic perquè fa tard a la feina, dos enamorats que es fan petons en un banc, se sent el clàxon dels cotxes, el plor d’un nadó dins del seu cotxet, les converses de la gent.

Una taula, dues cadires, un para-sol, un penja-robes, un mirall i un MÊTRE: “Vine i observa. Et convido al meu món!”.

El Mêtre és un espectacle que trasllada al món de la imaginació, de la complicitat, el riure, l’amor, les emocions, el joc i la tendresa.

Dimarts 14 de juliol

L'HORT DE CAN PITROCS per La Guilla Teatre. Espectacle a partir de 3 anys. Teatre de màscares i titelles

L'Hort de Can Pitrocs és una història que ens parla del naixement d'una amistat basada en la necessitat d'ajudar i ser ajudats, i que perdura en el temps tot i els diferents rumbs de la vida. Un conte que ens narra el dret de pertànyer a una terra, respectant-la, amb la forta convicció de voler arrelar-hi, i alhora sobre la llibertat i la necessitat de viatjar i conèixer la immensitat del món.

Explicada teatralment i de forma molt atractiva per les diferents disciplines i tècniques que engloba: personatges construïts a partir de la mitja màscara, manipulació de titelles i objectes, i una música dissenyada especialment per la història.

Dimarts 21 de juliol

EL XARLATÀ MÀGIC pel Mag Gerard. Espectacle per a tots els públics. Espectacle de màgia teatralitzada.

El Xarlatà Màgic ha arribat a la teva ciutat, amb la seva vestimenta de principis del segle passat. Mostrarà que les coses no són mai el que semblen sinó que semblen el que són. El seu equipatge és una gran maleta plena de somnis; en el seu interior els objectes quotidians cobren vida i poden realitzar les més sorprenents acrobàcies màgiques: penjadors que s’enllacen màgicament formant figures, baralles de cartes gegantes que expliquen històries, caixes de cereals màgiques, objectes del públic que viatgen a llocs impossibles... A més es podrà apreciar la recreació màgica de la famosa història de Guillem Tell, el Xarlatà Màgic apostarà tot els seus diners amb un espectador... Qui guanyarà? I, finalment, els espectadors endevinaran de forma sorprenent on serà la propera ciutat que visitarà aquest curiós personatge.

Dimarts 28 de juliol

RESIDUAL GURUS L'ESPECTACLE. Espectacle per a tots els públics.

Tres executius de les altes esferes politicoeconòmiques internacionals arriben al col·lapse existencial, un punt de no retorn a les seves vides. Experimentaran una metamorfosi a través de la música, passant a representar els valors del respecte, sostenibilitat i amor.

Sonoritat electrònica, llenguatge rítmic de l’Índia, instruments originals a partir d'elements reciclats, humor i improvisació teatral, es combinen en un ritual col·lectiu irrepetible.

• Dissabtes de cinema

Un cicle que permet gaudir de cinc de les pel·lícules premiades en la darrera edició del Festival BBVA de Cinema de Muntanya de Torelló. Projeccions els dies 11, 18 i 25 de juliol a l’Auditori 3 de l’Espai Cultura Fundació Sabadell 1859.

Dissabte 11 de juliol a les 20 h

- VALLEY UPRISING de Peter Mortimer i Nick Rosen. EUA, 2014, (98'). Gran Premi Vila de Torelló i Flor de Neu d'Or, Premi BOREAL i Flor de Neu de Plata al millor guió.

La Vall de Yosemite sempre ha estat considerada la meca dels escaladors. Alguns d’aquests hi han establert la seva llar i els avenços més importants de l’escalada s’han produït en les seves parets. Personatges com Robbins, Harding, Bachar, Bridwell, Hill, són els protagonistes d’aquest documental definitiu sobre la història de la Vall més emblemàtica de l’escalada.

Dissabte 18 de juliol a les 20 h

- VIGIA de Marcel Varelli. Suïssa, 2013, (8'). Premi Mountain Wilderness.

“El meu avi m’explica una història que s’ha inventat i em demana de fer un pel·lícula: per causa de l’enverinament, per pesticides i altres substàncies tòxiques, una abella decideix deixar el seu eixam a la recerca d’un lloc més segur per viure”. Marcel Barelli, realitzador.

- GUIDES & CIE de Gilles Chappaz. França, 2014, (72'). Premi F.E.E.C. i Flor de Neu de Plata a la millor fotografia.

Creada el 1821, la Companyia de l Guides de Chamonix és la primera i més antiga del món. La seva històrica organització se sustenta en dos pilars: la distribució de les tasques i uns fons de suport als guies que han patit accidents a muntanya. Però, qui són aquestes dones i homes que han triat fer de la passió per les muntanyes el seu ofici? Mitjançant impactants imatges d’escalades al massís del Mont Blanc, el documental és un retrat d’aquest extraordinari grup de professionals.

Dissabte 25 de juliol a les 20 h

- THE CAVE CONNECTION de Niko Jäger. Alemanya, 2014, (52'). Premi F.E.D.M.E. especial del jurat i Flor de Neu de Plata.

Dos equips dirigits per Kieran Mckay intenten descobrir la connexió entre dues enormes coves situades sota la serralada del Mont Arthur, a l’illa sud de Nova Zelanda. Entrant per cadascuna de les boques els dos equips es troben, després d’una setmana, a més de 900 metres de profunditat.

- MISSION ANTARTIC de Guido Perrini. Suïssa, 2013, (39'). Premi GrandValira i Flor de Neu de Plata a la millor pel·lícula d'Esports de Muntanya.

Xavier de la Rue, el millor snowboarder del món, vol viure una aventura completa a la fi del món. Mitjançant unes imatges espectaculars, la pel·lícula explica una història de navegació, muntanyisme, snowboard, natura salvatge i descobertes inesperades als vertiginosos pendissos nevats de les muntanyes que moren a l’oceà Antàrtic.

• XVI Festival Internacional de Música de Sabadell de Joventuts Musicals

Dijous 2 de juliol a les 22 h a l'Amfiteatre de l'Espai Cultura Fundació Sabadell 1859

THE GOURMETS VOCAL QUARTET. Cants d'esclavatge, cants de llibertat

Dilluns 6 de juliol a les 22 h a l'Auditori 3 de l'Espai Cultura Fundació Sabadell 1859

JOVE ORQUESTRA INTERCOMARCAL DE TARRAGONA

Dijous 9 de juliol a les 22 h a l'Amfiteatre de l'Espai Cultura Fundació Sabadell 1859

COBLA MEDITERRÀNIA. Programa dedicat als 150 anys del naixement d'Enric Morera

Dijous 16 de juliol a les 22 h a l'Amfiteatre de l'Espai Cultura Fundació Sabadell 1859

JOAN VALOR, piano. ESBART SABADELL DANSAIRE, dansa. Catalunya. Piano i dansa

Dilluns 20 de juliol a les 22 h a l'Auditori 3 de l'Espai Cultura Fundació Sabadell 1859 ORQUESTRA POLIFONIA de Saint-André de l'Illa de la Reunió.

Dijous 23 de juliol a les 22 h a l'Amfiteatre de l'Espai Cultura Fundació Sabadell 1859

BROSSA QUARTET DE CORDA. Músiques de l'Holocaust

Més informació:

Espai Cultura Fundació Sabadell 1859

Carrer d’en Font, 25. Sabadell

www.espaiculturasabadell.cat/

Facebook: /EspaiCulturaSabadell

Twitter: @EspaiCulturaSbd

Organitza
Fundació Antiga Caixa Sabadell 1859 i Grup BBVA.