Anar al contingut
Anar al peu de pàgina
Anar al menú
Acceptar

L'Espai Cultura ofereix una visita guiada i un taller familiar per conèixer amb més detall la col·lecció de «Nines del món» d'Ada i Kim Manresa

• Aquest divendres, 20 d’octubre, a les 18.30 h, tindrà lloc la visita comentada a càrrec del fotoperiodista Kim Manresa, amb entrada gratuïta.
  • Dissabte dia 21, a les 11.30 h, es realitzarà el taller familiar de construcció de nines artesanals, a càrrec de l’equip de Santamaria Decoració. Amb inscripció prèvia i un cost de 3€ per infant.
  • «Nines del món», que es pot visitar de manera gratuïta fins el proper 14 de gener, és una exposició formada per una selecció d’unes 200 peces, pertanyents a la col·lecció d’Ada Manresa i Civil i Kim Manresa.

L'Espai Cultura de la Fundació Antiga Caixa Sabadell 1859 acull des del dissabte 7 d'octubre de 2017 fins el 14 de gener de 2018 l'exposició «Nines del Món», una selecció de 200 peces pertanyents a la col·lecció d'Ada Manresa i Civil i el seu pare, el fotoperiodista Kim Manresa.

El programa d’activitats complementàries a l’exposició s’encetarà aquest cap de setmana amb dues activitats per a tots els públics. Divendres dia 21, a les 18.30 h, es donarà el tret de sortida amb una visita guiada gratuïta, que anirà a càrrec del periodista gràfic propietari de la col·lecció, i l’endemà, dissabte dia 21 a les 11.30 h, tindrà lloc un taller familiar de construcció de nines artesanes amb materials quotidians (cartolina, fusta, llanes, teles i fils), que anirà càrrec de l'equip de Santamaria Decoració. El taller requereix inscripció prèvia, amb un cost de 3€ per infant.

A banda d’aquestes dues propostes, el programa d’activitats complementàries, que es pot consultar al web de la Fundació Antiga Caixa Sabadell 1859, inclou una segona visita guiada gratuïta per al mes de novembre (a càrrec dels serveis pedagògics de l’Espai Cultura) i una segona convocatòria, al gener, del taller familiar de nines artesanals.

L’exposició fa un recorregut per la història de les nines, des dels seus orígens (la Prehistòria, la vall de l'Indus, l'Antic Egipte, l'Imperi Romà,...), fins a l'actualitat, passant per cada un dels cinc continents. Es tracta d'una mostra de la seva diversitat, amb nines fetes d'os, pell de foca, fusta, llavors, llana,...a través de les quals es tracten temes tan profunds com la religió, la fertilitat, l'esclavitud o les tradicions ancestrals. A la secció de l’exposició dedicada a Europa, s’hi inclou també un espai preferent a les nines de Catalunya i de Sabadell.

Es tracta de la segona vegada que aquesta col·lecció particular s'obre al públic, després que al Nadal passat es va exposar, en format més petit, a Biblioteca Central de Sant Cugat del Vallès.

Ada Manresa i Civil (Sabadell, 2005) va començar la seva col·lecció de nines de ben petita, quan el seu pare va començar a portar-li nines dels seus viatges d'arreu del món. L'any 2014 van publicar junts el llibre «Les meves nines de tot el món. Dels viatges de Kim Manresa» (Edicions Bororo), en el qual Ada Manresa i Civil explica d'on prové cada nina i també hi aporta contes escrits i dibuixats per ella, inspirats en les seves nines. Actualment la seva col·lecció està formada per més de 1.000 nines i a l'Espai Cultura se'n podrà visitar una selecció formada per unes 200 peces.

ORGANITZA

Fundació Antiga Caixa Sabadell 1859

PROGRAMA COMPLET D’ACTIVITATS COMPLEMENTÀRIES

Visites guiades

Divendres 20, d’octubre, a les 18.30 h
A càrrec de Kim Manresa, propietari de la col·lecció.

Diumenge 5 de novembre, a les 12 h
A càrrec de Mont Callarisa, responsable de visites dels serveis pedagògics de l’Espai Cultura Fundació Sabadell 1859.

Activitat gratuïta, apta per a tots els públics.

Taller familiar de nines artesanals

Dissabte 21 d’octubre, a les 11.30 h
Dimecres 3 de gener, a les 11.30 h

Un taller per apropar als participants la diversitat de nines artesanes d’arreu del món. Crearem una nina amb materials quotidians (cartolina, fusta, llana, teles i fils…) i, sobretot, molta imaginació i creativitat.

A càrrec de Maite Santamaria, Mariana Roviras i Marta Civil Serra (Santamaria Decoració).

Edats: de 5 a 12
Durada: 2 hores
Preu: 3 € (cal inscripció prèvia)

DATES, LLOC I HORARI DE VISITA DE L'EXPOSICIÓ

La mostra romandrà oberta del 7 d’octubre al 14 de gener.