Anar al contingut
Anar al peu de pàgina
Anar al menú
Acceptar

L’Espai Cultura conclou la programació de cinema d’aquest curs amb el clàssic noruec «Grand Prix a la muntanya dels invents»

• Dissabte 2 de juny a les 18.30 h, amb un preu d’entrada de 3 €, l’Espai Cultura projecta la versió doblada al català de «Grand Prix a la muntanya dels invents», film d’animació per a tots els públics.
  • Filmada al 1975 sota la tècnica tradicional de l’stop-motion i dirigida pel mestre de les titelles Ivo Caprino, ha esdevingut el film noruec d’animació més vist arreu del món i una veritable pel·lícula de culte al seu país d’origen.
  • La projecció s’emmarca en la programació estable de cinema d’animació per a públic familiar que aposta per les produccions independents amb valor cultural o pedagògic.

Dissabte 2 de juny a les 18.30 h, amb la projecció de «Grand Prix a la muntanya dels invents», l’Espai Cultura Fundació Sabadell 1859 ens ofereix la darrera cita del curs de la programació estable de cinema d’animació doblat al català i per a públic familiar. Una línia d’activitat que el centre manté des de 2015 i que enguany ha reforçat tot augmentant-ne la freqüència. De febrer a juny n’ha programat fins a cinc títols, alternat la tècnica de l’stop-motion amb l’animació tradicional. Segons els responsables de l’equipament, la resposta per part dels usuaris ha estat prou satisfactòria i l’evolució del cicle durant aquests mesos demostra l’existència d’un públic fidel, que valora molt positivament l’aposta que es fa des de la Fundació Antiga Caixa Sabadell 1859 pel cinema independent. Els organitzadors, doncs, ja estan treballant en el calendari del proper curs, tot mantenint la freqüència mensual i mirant de configurar cicles que segueixin diferents fils conductors.

Amb aquesta línia de programació, la Fundació Antiga Caixa Sabadell 1859 vol apropar els infants i les famílies a produccions alternatives que, a més de la seva vessant lúdica aportin un valor afegit, tant per la seva qualitat i originalitat o voluntat d’innovació en el gènere, com per la seva vessant educativa i de foment de l’esperit crític. Es tracta, doncs, d’una aposta per la democratització i l’accessibilitat culturals que atén a les dificultats per accedir a aquesta tipologia de pel·lícules a través dels circuits de cinema més comercial.

«Grand Prix a la muntanya dels invents» ens explica la història de l’inventor Reodor Felgen, que viu amb els seus amics animals, en Ludvig, un eriçó nerviós, pessimista i malenconiós; i en Solan, una garsa alegre i optimista. Tots tres construeixen un cotxe de competició gegantí, «Il Tempo Gigante» per enfrontar-se al campió mundial de fórmula 1, un antic ajudant d’en Teodor que li havia robat els plànols d’un motor.

El film és una producció noruega de 1975, darrera pel·lícula i obra mestra d’Ivo Caprino, cineasta de dilatada carrera que introduí diferents innovacions en els camps tant de l’stop-motion com de l’animació amb titelles com són, per exemple, les seves tècniques de control del moviment de les titelles en temps real durant la filmació. Una fita per la qual se’l considera avui precursor dels animatronics que més tard es va encarregar de popularitzar Steven Spielberg amb pel·ícules com «Taurons» i «ET, l’extraterestre».

«Grand Prix a la muntanya dels invents» ha estat recuperada per la distribuïdora de cinema infantil en català Pack Màgic, gràcies a l'Arxiu de la Filmoteca de Catalunya. Aquest clàssic, basat en els personatges del dibuixant, Kjell Aukrust és el film noruec d’animació amb més projecció internacional i la pel·lícula més vista de tots els temps al país nòrdic. En total 5,5 milions d’entrades venudes en sales de cinema fins a dia d’avui segons els Estudis Ivo Caprino, una xifra que encara supera la població actual de Noruega.

Tràiler en català: https://youtu.be/kjk0FzBNY9c

Imatges: https://www.dropbox.com/sh/osd78777bqiivp2/AABNCT9YI9wdqf8JAvAVCQtha?dl=1

Venda d'entrades

Preu: 3 €

Venda presencial, a la recepció de l’Espai Cultura Fundació Sabadell 1859, en horari d’obertura i atenció al públic. Venda en línia, a www.codetickets.com.

Descomptes:

- 20% a aturats, majors de 65 anys i jubilats, famílies nombroses i monoparentals.

- 20% a socis del Club Natació Sabadell i la Unió Excursionista de Sabadell.

- Entrada gratuïta pels menors de 2 anys.

Els descomptes no son acumulables i s’apliquen només sota venda presencial.