L’Espai Cultura acull l’exposició itinerant «Contes de la Mediterrània»

• La mostra es conforma a partir de set contes tradicionals del Mediterrani Occidental, acompanyats d’ il·lustracions a càrrec de Delphine Labedan.
  • Es pot visitar del 5 d’abril al 22 de juliol, amb entrada gratuïta, en l’horari habitual d’obertura del centre.
  • Organitzada per la Fundació Antiga Caixa Sabadell 1859, l’exposició és una producció original de Can Quintana – Museu de la Mediterrània.

Del 5 d'abril al 22 de juliol l'Espai Cultura Fundació Sabadell 1859 acull l'exposició itinerant «Contes de la Mediterrània», produïda per Can Quintana - Museu de la Mediterrània, de Torroella de Montgrí (Baix Empordà). Una proposta dirigida a tots els públics que pren com a fil conductor el fenomen de la narració oral que trobem a totes les cultures. Una forma d'expressió que esdevé una de les grans riqueses del conjunt de pobles afincats a les dues ribes d’aquest mare nostrum.

Concretament, l'exposició es construeix a partir de set relats provinents de la conca occidental del mar Mediterrani. Set contes de set llengües diferents, que podem llegir sencers en català i en el seu idioma original, acompanyats de vint-i-nou il·lustracions a càrrec de Delphine Labedan, professora de dibuix i coordinadora de l'Escola de Belles Arts del municipi gironí de Salt. Els relats inclosos a la mostra són: En Patufet (català), El penjoll d'Isis (occità), El poder de la falguera (sard), Pinotxo (italià), Els set germans i el llac de la lluna (amazic), Aïxa Kandixa (àrab) i Els angelets de la Verge de les Angústies (castellà).

L'exposició es pot visitar amb entrada gratuïta en l'horari habitual d'obertura de l'Espai Cultura: de dimarts a divendres de 17 a 20,30 h, dissabtes d'11 a 14 h i de 17 a 21 h i diumenges d'11 a 14 h. El programa d'activitats complementàries, que es podrà consultar al web de l'Espai Cultura en els propers dies, consistirà en diverses lectures dramatitzades d'alguns dels relats inclosos a l'exposició, a càrrec de la narradora i actriu sabadellenca Sherezade Bardají.

Descarregueu la nota de premsa en PDF per ampliar la informació.