L’alpinista veterà Òscar Cadiach visita l’Espai Cultura per relatar la proesa dels 14 «vuitmils» sense oxigen artificial

• Dimecres 13 de desembre a les 19 h, l’alpinista d’elit Oscar Cadiach donarà una conferència gratuïta a l’Espai Cultura Fundació Sabadell 1859, amb el títol «Escalant la cua del drac. Broad Peak 8051»
  • La cita s’emmarca en el programa d’activitats complementàries a l’exposició vigent fins al febrer, «A punt i amunt», que exhibeix equipaments emblemàtics de l’alpinisme català
  • Organitzada per la Fundació Antiga Caixa Sabadell 1859, el Servei General d'Informació de Muntanya i l'Aliança Internacional de Museus de Muntanya (IMMA), «A punt i amunt» vol ser la primera pedra cap a un futur museu català de la muntanya

L’alpinista d’elit Oscar Cadiach visitarà dimecres 15 de desembre l’Espai Cultura Fundació Sabadell 1859 per donar una conferència gratuïta, a les 19 h, amb el títol «Escalant la cua del drac. Broad Peak 8051».

El passat juliol, als seus 64 anys, Òscar Cadiach va aconseguir la fita de ser el primer català en coronar els catorze cims més alts del món sense l’ajuda d’oxigen artificial. A dia d’avui, només una vintena d’alpinistes han estat capaços de realitzar tal proesa. Broad Peak, amb 8.051 metres i situada a la frontera entre el Pakistan i la Xina, és la dotzena muntanya més alta del món i la darrera que Cadiach havia d’ascendir per assolir la gesta. La perllongada trajectòria d’en Cadiach és ben coneguda entre els alpinistes catalans i a nivell internacional, sumant d’altres mèrits destacables com és el fet d’haver format part de la primera cordada catalana que va fer cim a l’Everest, l’any 1985, o el d’haver obert la via «Free Tibet» al Cho Oyu, l’any 1996 junt amb l’austríac Sebastian Ruckesteiner.La conferència forma part de les activitats complementàries a l’exposició en curs a l’Espai Cultura «A punt i amunt», que romandrà oberta fins al febrer i exhibeix materials i equipaments emprats en les expedicions catalanes més remarcables a les muntanyes més altes de món.

La mostra, que ha estat organitzada per la Fundació Antiga Caixa Sabadell 1859, el Servei General d’Informació de Muntanya (SGIM) i l’Aliança Internacional de Museus de Muntanya (IMMA), vol ser la primera pedra en el camí cap a la consecució d’un futur museu català dedicat a la muntanya. «A punt i amunt» es basteix a partir de peces cedides pels mateixos escaladors i recollides i conservades per l’SGIM al llarg dels anys. Una mirada ben íntima, composat d’objectes personals on hi trobem des de calçat i roba a arnesos i grampons, caixes i bidons de transport, material i equipament mèdic, tendes i sacs de dormir i càmeres de filmació, entre d’altres. La selecció de materials i equips ens apropa a les fites més destacables de l’alpinisme català al llarg de més de tres dècades i posa el focus d’atenció en les expedicions realitzades als cims de més de vuit mil metres.

Per ampliar la informació descarregueu la nota completa en format PDF