La Fundació Antiga Caixa Sabadell 1859 fa una crida perquè la ciutadania col•labori en el reg dels plançons plantats al bosc de Can Deu

• La forta sequera, agreujada per dies de fort vent de ponent, posa en perill la recuperació del bosc de Can Deu.
  • La zona a regar serà el sector de Vallehermoso.
  • Es disposarà d’un camió cisterna per portar a terme les tasques.

El passat 24 de gener la Fundació Antiga Caixa Sabadell 1859 va organitzar la primera de les quatre jornades programades per a la recuperació del Bosc de Can Deu, al sector de Vallehermoso. En primer lloc, la Fundació voldria agrair a les 300 persones que hi varen participar, el seu esforç i compromís amb la recuperació del bosc. Entre tots van aconseguir plantar més d’un miler de plançons d’arbres (pi pinyer, pi blanc i alzina).

El següent diumenge, 31 de gener, es va fer una segona jornada de plantació, a la zona de Sant Vicenç de Verders. I n’hi ha previstes dues més, els propers diumenges 14 i 21 de febrer.

La resposta ciutadana ha estat molt positiva, reflex de l’estimació que senten els ciutadans per aquest espai. Fins al punt que la Fundació té reservades de fa dies totes les places previstes per aquestes jornades.

Els gestors de l’Espai Natura Fundació Sabadell 1859 fan el seguiment de les zones reforestades i la preocupació ara mateix és molt alta perquè ens trobem enmig de la pitjor sequera en dècades, agreujada per dies de fort vent de ponent, càlid i eixut, que incrementa la pèrdua d’humitat del terreny i la deshidratació de les plantes.

Tal com es va comentar el dia de la reforestació, hi ha previstes diverses jornades dedicades al reg de manteniment per afavorir l’aclimatació dels plançons. En un principi, es pensaven realitzar aquestes jornades a finals de primavera, però, donada la situació actual, es considera necessari fer-ho ara. Al voltant de Sant Vicenç, en ser prop de la masia, s’ha pogut fer el reg en dues ocasions.

Per tal de fer el mateix a la zona de Vallehermoso la Fundació fa una crida per a col·laborar en el reg dels plançons. Per això, des de l’entitat convoquen, a tothom que pugui col·laborar, aquest proper dissabte 13 de febrer, a les 11h per al reg dels arbrets plantats. Es disposarà d’un camió cisterna, de regadores i d’algunes aixades per arrencar esbarzers.

No cal inscripció, el punt de trobada és directament a la zona reforestada. Els organitzadors agrairan que els participants puguin portar regadores pròpies o garrafes per tal d’agilitzar el reg.