Inscripcions obertes als tallers Mini Innova d’hivern i primavera a l’Espai Cultura

• La nova temporada tallers tecnològics per a infants i famílies de l’Espai Cultura es realitzarà de febrer a juny i oferirà fins a tretze títols de diferent temàtica.
  • D’entre les propostes per aquest hivern i la pròxima primavera destaquen novetats a l’entorn de la realitat augmentada i el disseny per impressió 3D.
  • Els tallers Mini Innova han esdevingut tot un referent a la ciutat, arribant al miler d’usuaris a l’any i donant cobertura a més de tres-centes famílies.

La línia Mini Innova de l’Espai Cultura Fundació Sabadell 1859, que ve realitzant-se des de finals de 2013, consisteix en una programació estable de tallers d’innovació tecnològica, dirigida a infants i famílies, que tracta temàtiques com la robòtica educativa, la programació de videojocs i l’electrònica creativa, entre d’altres. Al web de l’Espai Cultura ja es poden consultar tots els detalls de la nova temporada, que anirà des d’aquest mes de febrer fins al proper juny, i a la recepció del centre ja es poden realitzar les inscripcions a tots els tallers.

D’entre les propostes que l’Espai Cultura ens fa per a aquests mesos d’hivern i primavera, destaquen tres novetats. D’una banda s’introdueix la realitat augmentada com a temàtica, tot seguint el fil de tallers anteriors amb els que ja s’havien aproximat a la creació d’entorns de realitat virtual immersiva. D’altra banda, es reforça la diversitat de cursets al voltant del disseny per impressió 3D amb un taller inspirat en l’univers de Minecraft, un videojoc molt popular de construcció per blocs. Aquesta nova proposta sobre modelatge 3D, doncs, se suma a l’exitós taller de creació de minidrons que l’Espai Cultura ofereix ara per tercer cop i amb el qual s’ha inaugurat la temporada, a principis de febrer. Finalment, la tercera novetat del semestre, que tindrà lloc ben entrada la primavera, és un taller de «pixelart», la tècnica clàssica del dibuix digital per píxels, que segueix molt estesa en el camp del desenvolupament de videojocs en 2D.

Altres propostes que convé esmentar d’aquesta temporada són el taller de programació de videojocs amb Scratch, una aplicació educativa desenvolupada pel MIT, i el taller de robòtica amb Bee-Bot, que repeteix després d’incorporar-se aquesta passada tardor i havent-se sumat als ja clàssics tallers amb Lego WeDo.

ELS TALLERS MINI INNOVA COM A EINA PEDAGÒGICA

Mini Innova és una línia d’actuació que neix sota la concepció de l'apropament a la innovació tecnològica entesa com un recurs pedagògic que incentiva la creativitat, la curiositat i el gust per l’aprenentatge, que ajuda al desenvolupament del pensament analític i fomenta l'esperit crític.

La Fundació Antiga Caixa Sabadell 1859 pren aquesta iniciativa amb visió de futur, entenent-la com una tasca imprescindible d’accessibilitat i democratització cultural. Essent conscient que la creació cultural i artística, cada cop més, anirà ineludiblement lligada a les tecnologies emergents del moment, la Fundació confia que els tallers Mini Innova també posaran el seu granet de sorra per contribuir en l’enfortiment de la producció cultural local de les properes generacions, tot propiciant una ciutadania més activa i dinàmica i amb més agents capaços de participar d’aquesta cadena creativa.

L’aposta de la Fundació ha estat, sense dubte, un èxit rotund amb un creixement sorprenent i consolidat, tal com demostra la capacitat d’haver mantingut al voltant d’un miler d’usuaris de manera consecutiva durant els dos cursos anteriors, i el fet de donar servei a més de 300 famílies cada any. Amb aquesta evolució, doncs, l’Espai Cultura Fundació Sabadell 1859 s’ha posicionat com un referent indiscutible de ciutat en aquest àmbit d’acció educativa en el temps de lleure i a través de la tecnologia.

Descarregueu la nota informativa en PDF per ampliar la informació