Èxit rotund de participació a la Diada del Llibre de la Fundació Antiga Caixa Sabadell 1859 i BBVA CX

• Més de 9.000 persones han participat de les activitats realitzades des del matí fins al vespre al voltant del jardí de l’Espai Cultura Fundació Sabadell 1859.
  • D’entre el públic assistent destaca la participació d’una vintena de grups escolars de Sabadell, que suma fins a 1.200 alumnes d’Educació Infantil i Primària.
  • El programa d’activitats ha inclòs espectacles i tallers infantils, parades i signatura de llibres, ballada de sardanes i jornada de portes obertes als edificis modernistes de la Fundació i a les exposicions de l'Espai Cultura.

La diada de Sant Jordi al jardí de l’Espai Cultura, organitzada per la Fundació Antiga Caixa Sabadell 1859 i BBVA CX, ha resultat un èxit rotund, amb una participació de més de 9.000 persones. A més de les dos entitats organitzadores ha comptat amb la col·laboració de la Fundació Antigues Caixes Catalanes i les llibreries locals Abacus Cooperativa, La Llar del Llibre i Llibreria Tècnica.

La jornada s'ha allargat des de ben d'hora al matí fins a ben entrat el vespre (de 9 a 21 h) i el trànsit de persones que s'hi han apropat per participar de les activitats ha estat constant. El programa conjunt de la Fundació Antiga Caixa Sabadell 1859 i BBVA CX ha inclòs parades de llibres, activitats per a escoles, espectacles i tallers familiars i jornada de portes obertes a la seu modernista de la Fundació Antiga Caixa Sabadell 1859 i les exposicions i la torre mirador de l’Espai Cultura. Una menció especial mereix la confiança que les escoles de Sabadell han tornat a depositar en els organitzadors d'aquesta diada del llibre celebrada al jardí de l'Espai Cultura, de la qual han participat fins a una vintena de grups escolars que sumen més de 1.200 alumnes d'Educació Infantil i Primària.

A més dels tallers infantils i de l’èxit d’aforament dels espectacles a l'amfiteatre (per a escoles al matí i per a famílies a la tarda), cal destacar l’interès que han generat tant la jornada de portes obertes als edificis modernistes com les dues exposicions en curs a l’Espai Cultura: «Josep Busoms i la seva llum», retrospectiva de l'obra fotogràfica en blanc i negre de l'autor sabadellenc, i «Contes de la Mediterrània», amb il·lustracions de Delphin Labedan.

A la tarda, la ballada de Sardanes amb la Cobla Jovenívola ha omplert la Plaça de Sant Roc i un bon nombre de seguidors de l’escriptor Rafael Vallbona s'ha apropat a la parada de la Fundació Antiga Caixa Sabadell 1859 per aconseguir un exemplar signat per l'autor de la seva novel·la «La casa de la frontera, obra guanyadora del 37è Premi BBVA Sant Joan de Literatura Catalana, organitzat per la Fundació Antigues Caixes Catalanes i BBVA CX.