Anar al contingut
Anar al peu de pàgina
Anar al menú
Acceptar

Diumenge, nova oportunitat per visitar la seu modernista de l’antiga Caixa Sabadell i pujar a la torre mirador de l’Espai Cultura

• Aquest diumenge, dia 25 de febrer, a les 12 h i amb un preu d’entrada de 3€, tindrà lloc una nova visita guiada als edificis modernistes de la Fundació Antiga Caixa Sabadell 1859.
  • L’activitat, que es realitza cada últim diumenge de mes, consisteix en recorregut comentat per la història del patrimoni modernista de Caixa Sabadell, els edificis de la seu central i l’obra social.
  • També es possible gaudir dels edificis de manera virtual, a través d’una aplicació mòbil gratuïta que permet realitzar una visita en 3D i realitzar un joc de pistes amb salts en el temps.

El proper diumenge dia 25 de febrer, a les 12 h, tindrà lloc una nova visita guiada als edificis modernistes de la Fundació Antiga Caixa Sabadell 1859, activitat que s’ofereix cada darrer diumenge de mes, a través de la programació estable de l’Espai Cultura de la mateixa fundació.

La visita als edificis, en el seu conjunt, té una durada aproximada d’una hora i vint minuts i consisteix en un recorregut comentat per la història del patrimoni modernista de Caixa d’Estalvis de Sabadell. D’una banda, situada al carrer de Gràcia, la seu de la Fundació ocupa el que foren les dependències centrals de l’antiga Caixa, construcció centenària de l’arquitecte Jeroni Martorell. Al seu torn, l’edifici de l’Espai Cultura, també de principis de segle XX, va néixer com a Escola Industrial d’Arts i Oficis de Sabadell i més tard va allotjar l’Obra Social de Caixa Sabadell i la seva biblioteca.

Com a novetat d’enguany, les visites incorporen en la seva part final una estada de 15 minuts a la torre mirador de l’Espai Cultura. Aquesta torre situada en ple centre de la ciutat i que havia allotjat un observatori astronòmic, és una localització privilegiada des d’on es pot contemplar i fotografiar tot l’«skyline» sabadellenc.

A través d’aquestes visites mensuals, la Fundació Antiga Caixa Sabadell 1859 vol posar de relleu el paper que ambdós edificis han tingut en l’esdevenir de la ciutat, convertint-se en l’escenari d’importants fets històrics i socials. A través de la seva història podem construir la crònica de la ciutat que els acull, al llarg d’aquests darrers 100 anys. Queda palès el paper fonamental que ha tingut la Caixa d’Estalvis a la nostra ciutat i el seu compromís amb la societat sabadellenca es manté ara a través dels valors de la Fundació Antiga Caixa Sabadell 1859 i el conjunt d’actuacions que aquesta duu a terme per dinamitzar i donar suport a les inquietuds i iniciatives socials i culturals de la ciutat.

A l’actualitat, a més d’encabir les activitats de la Fundació i els programes d’acció cultural que aquesta duu a terme a través de l’Espai Cultura, tots dos edificis resten oberts a la ciutadania i al llarg de l’any donen aixopluc a centenars d’activitats i propostes culturals i socials d’altres associacions, empreses i particulars a través de les diverses opcions que ofereixen de cessió d’instal·lacions com són el Saló Modernista i la Sala del Consell de la seu de la Fundació, els auditoris, les aules i les sales d’exposició de l’Espai Cultura o l’amfiteatre del jardí, entre d’altres.

INSCRIPCIONS I RESERVA DE PLACES

Cal inscripció prèvia, que es realitza de manera presencial a la recepció de l’Espai Cultura Fundació Sabadell 1859, en horari d’obertura i atenció al públic. Es pot reservar plaça per correu-e o telèfon.

Preu d’entrada: 3€ (menors de 4 anys, gratuït)

Hora i punt de sortida: A les 12 h, a la recepció de l’Espai Cultura Fundació Sabadell 1859

Durada aproximada de la visita: 1 h i 20 minuts

Temps màxim d’estada a la torre: 15 minuts

Limitacions d’accessibilitat: L’accés a la torre només es pot realitzar a peu (per escales) i no està adaptat a persones amb mobilitat reduïda.

Grups concertats: S’ofereix també la possibilitat de concertar visites per a grups tancats en altres dates diferents a les visites mensuals programades. Contacteu per correu-e per concertar un grup tancat o consultar-ne les condicions.

APP MÒBIL FUNDACIÓ ANTIGA CAIXA SABADELL 1859

L’aplicació mòbil de la Fundació està disponible per a telèfons i tauletes tàctils iOS i Android. És una aplicació creada amb motiu de la commemoració del centenari de l’edifici modernista del carrer Gràcia, seu social de la institució.

L’aplicació pretén ser una eina atractiva i útil per als usuaris de la Fundació, però també per a persones interessades en conèixer i gaudir d’aquest emblemàtic edifici que és un exemple del modernisme català. A través d’aquesta eina es podrà conèixer la programació sociocultural i últimes novetats de la Fundació. Això fa d’aquesta app una aplicació «viva» i permanentment actualitzada.

També es podrà trobar una breu explicació i una galeria de fotos sobre la història i actuals funcions de la Fundació. Així com una relació amb els diferents edificis i espais que actualment la Fundació ofereix a la ciutadania per a realitzar activitats.

L’apartat més espectacular és la visita virtual de l’edifici de la seu central. Amb un conjunt de fotos de 360º que permeten navegar per l’edifici sense perdre’s cap detall. I encara més, amb unes ulleres personalitzades especialment per a la Fundació, és possible portar a un nivell de realitat virtual immersiva aquesta visita.

Les ulleres, basades en el model de Google Cardboard, permeten una experiència innovadora. Són fetes de cartró, però això no hauria d’amagar que hi ha més tecnologia de la que sembla a primera vista. Venen plegades amb un enginyós disseny que permet a l’usuari muntar-les de forma senzilla. A continuació només cal que l’usuari obri l’app i situï el mòbil dins de les ulleres. La navegació pels diferents espais virtuals de l’edifici modernista, i per les diferents icones i menús que apareixen, es realitza simplement amb la fixació de la vista. Les ulleres es poden comprar a qualsevol dels equipaments de la Fundació.

Finalment trobem un joc educatiu anomenat «Troba la Moneda». Es basa en una petita aventura detectivesca a través de la història, els espais i la filosofia de l’antiga Caixa Sabadell.

Fotografies dels edificis:

Informació de les visites guiades al web de l’Espai Cultura Fundació Sabadell 1859: