Anar al contingut
Anar al peu de pàgina
Anar al menú
Acceptar

Diàleg artístic entre Antoni Gaudí i Frederic Mompou, “mestres de l’art del futur” a la nova exposició de l'Espai Cultura Fundació Sabadell 1859, EL SO DE LA LLUM. Mompou & Gaudí.

• Un projecte del músic Adolf Pla i el fotògraf Marc Llimargas que explora els sorprenents vincles que uneixen els dos creadors.

• L’exposició, organitzada per la Fundació Antiga Caixa Sabadell 1859, es pot visitar des del 8 d’abril i fins al 24 de juliol.

• La inauguració tindrà lloc el proper divendres 8 d’abril a les 19h, i comptarà amb la intervenció musical i visita guiada a l’exposició a càrrec d’Adolf Pla.

• La mostra compta amb la col·laboració de la Fundació Frederic Mompou, la productora musical em&art, la Biblioteca de Catalunya i del celler Jané Ventura.

L’exposició

L’exposició és una proposta d'Adolf Pla i el fotògraf Marc Llimargas. Dos creadors actuals que contemplen conjuntament dos creadors del passat. Pla ha estudiat i ha interpretat l'obra de Mompou, i Llimargas ha fotografiat reflexivament les obres de Gaudí.

La trobada Pla/Llimargas propicia un diàleg a l'entorn dels elements creatius compartits per Mompou/Gaudí. Mompou (1893-1987) pertany a la generació de músics de les primeres dècades del segle XX i va viure els difícils anys de la guerra i la postguerra. Gaudí (1852-1926) va viure la Renaixença i és el màxim representant del modernisme arquitectònic català, amb una activitat que s'estén des de les darreres dècades del segle XIX fins a les primeres del XX.

Malgrat pertànyer a diferents generacions i contextos culturals, i malgrat dedicar-se a disciplines artístiques diferents, Mompou i Gaudí van compartir la ciutat de Barcelona, la llum mediterrània i una intensa transformació espiritual.

Pla i Llimargas ens mostren, a través d'una proposta artística els vincles que descobreixen entre els dos creadors, tant en la concepció de l'art com en les fonts d'inspiració. A través de documentació personal -cedida gentilment per la Fundació Frederic Mompou i que inclou alguns materials inèdits-, podem situar-nos en la personalitat i l'obra del músic. Després, el recorregut per imatges de gran format i aforismes ens apropa al món estètic de Mompou i Gaudí.

Paral·lelament a la mostra, s’han programat diverses activitats complementàries i gratuïtes:

CONCERT AUDIOVISUAL
El so de la llum: Mompou i Gaudí

Dijous 26 de maig a les 20h
Adolf Pla, piano i guió audiovisual.
Marc Llimargas, fotografia.

Proposta artística que interpreta musicalment i visual una relació entre l’arquitectura de Gaudí i la música de Mompou.

CONFERÈNCIES
- Gaudí i la Sagrada Família
Dijous 2 de juny a les 19h
.

A càrrec de Mariona Bonet.

- Frederic Mompou i Antoni Gaudí, mestres de futur
Dijous 9 de juny a les 19h
.
A càrrec d’Adolf Pla.

TALLERS FAMILIARS
- RE-sonant!!
- GAUDIm construint!!
Diumenge 12 de juny a les 12h.

A càrrec de l’Obrador.

VISITES COMENTADES A L’EXPOSICIÓ

Diumenges 17 d’abril, 22 de maig i 19 de juny a les 12h.
A càrrec d’Adolf Pla.

- VISITES I TALLERS PER A ESCOLES
Sense límits: Mompou i Gaudí
Una visita a l’exposició “El So de la Llum” i un taller complementari especialment dissenyat i adaptat curricularment als diferents nivells i edats.
Inscripció i reserves: visitesec@fundaciosabadell.cat
20% de descompte per a escoles de màxima complexitat

Fotos de l’exposició:

Més informació:
www.espaiculturasabadell.cat/
Facebook: /EspaiCulturaSabadell
Twitter: @EspaiCulturaSbd
C. d’en Font 25, Sabadell.
Telèfon: 937286650
Horaris: De dimarts a divendres de 17 a 21 h; Dissabtes d’11 a 14 h i de 17 a 21 h; Diumenges d’11 a 14 h; Dilluns i festius tancat.