Constitució d'una Associació de Propietaris Forestals

Ahir dilluns 29 de desembre es va anunciar la constitució de l’Associació de propietaris forestals de Sabadell, Castellar del Vallès, Sentmenat i Terrassa, una entitat sense ànim de lucre nascuda arran de les fortes ventades que van afectar greument els boscos del Vallès el passat 9 de desembre.

L’Associació té la seu social a la Masia de Can Deu (Sabadell) i agrupa a diverses finques que sumen més de 500 hectàrees de bosc, fet que representa més del 90% de les zones afectades per l’extraordinari i catastròfic fenomen de les ventades. Entre elles es troba la mateixa finca de Can Deu i el propi Ajuntament de Sabadell com a propietari que és de terres forestals.

L’objectiu immediat de l’Entitat és el de negociar de manera conjunta amb les empreses forestals interessades en aprofitar els milers de tones de fusta procedents dels arbres caiguts al bosc per obtenir, d’aquesta manera, millors condicions qualitatives (ambientals, com ara l’adequat tractament de capçades, el màxim respecte possible dels arbres sobrevivents...) i quantitatives (econòmiques).

A llarg terme, l’Associació vol continuar existint per tal de posar en valor aquests espais forestals i els beneficis ambientals que presten, amb aportacions econòmiques que permetin la protecció i millora de l’entorn natural i cultural i del paisatge