Anar al contingut
Anar al peu de pàgina
Anar al menú
Acceptar

"Busquem els ous de Pasqua", el taller familiar de l'espai Natura Fundació 1859 Caixa Sabadell

Els dies de Setmana Santa almatí oferim dos tallers per a poder gaudir en família de les properes festes dePasqua a l’Espai Natura, el centre ambiental de la Fundació 1859 CaixaSabadell, situat al nord de Sabadell, entre Terrassa, Matadepera i Castellardel Vallès.

Per als tallers cal inscripció prèvia, donat que elsgrups són reduïts, d’un màxim de 30 persones. El preu del taller dels Ous dePasqua és de 9,50 €/persona i és gratuït per als menors de 2 anys.

“Busquem els ous de Pasqua”.Diumenge 24, dilluns 25 i dimecres 26 de març, una sessió de 10:00 a 11:30h iuna sessió de 12:00 a 13:30h

La festa de Pasqua com a moltes altres festescristianes, té el seu origen en les celebracions paganes de l’equinocci deprimavera identificant la resurrecció de Crist amb la renovació de la Naturapassat l’hivern.

Enl'antiguitat pagana també l'ou es vinculava a la gènesi del món i l'inici decada nou cicle biològic, de manera que va ser relativament senzill convertirl’ou en un emblema de la Pasqua, associant-lo a la idea de resurrecció i alconcepte de retorn.

L’elaboració delstortells amb ous era ja una cosa habitual en l'antiga Roma en època de Pasqua;la mona de Pasqua dels Països Catalans sol adoptar la forma d’ou en recordd'aquesta tradició i més recentment l’ou ha passat a ser de xocolata. Al mónanglosaxó i de l’Est d’Europa la tradició dels ous de Pasqua consisteix enamagar els ous pintats per la casa o el jardí per a què els nens i nenes elshagin de trobar.

NOTA DE PREMSA

El taller “Busquem els Ous dePasqua”

Les famílies participants del taller escoltaran enprimer lloc el conte del Conill de Pasqua, visitaran el galliner per conèixer iaprendre sobre aquestes aus de corral i fer una mirada ràpida als altresanimals de la granja. D’aquí es desplaçaran fins al jardí on hauran de trobarels ous amagats pel Conill de Pasqua i, finalment, hauran de pintar i decorarels ous que hagin trobat i que s’emportaran a casa com a record de la jornada.

La informació del taller es pot trobar a:

També continua el taller “Coneguemels animals de la granja”. Els diumenges 24 i 31 de març, d’11 a 12:00h.

Altaller entrem en contacte amb els animals de la granja tradicional totconeixent-los, tocant-los i alimentant-los. Repassarem i aprendrem com esdiuen, quin so fan, quins aprofitaments en fem...

A la granja de Can Deu hi podemtrobar, doncs, exemplars de cavall, ruc, vaca, porcs,  cabres, ovelles, conills, oques, ànecs, gallsi gallines. En resum, dels animals que convivien a la masia amb els pagesos ique eren font d’aliments, de vestits, d’adob i de diners en l’economia ruraltradicional.

El taller s’ofereix tots els diumenges al matí, d’11 a12:00h.

La informació del taller es pot trobar a