Balanç de la Festa BBVA de la Primavera

El passat 15 d’abril de 2018 vam celebrar a la Masia de Can Deu, Espai Natura Fundació Sabadell 1859, la Festa BBVA de la Primavera, organitzada per la Fundació Antiga Caixa Sabadell 1859 i BBVA CX.

Va ser una jornada lúdica i festiva adreçada a un públic majoritàriament familiar en la que van participar-hi 5.350 persones, segons les dades enregistrades pel personal del centre. La xifra és molt elevada, tot i que una mica inferior a darrera edició, degut segurament a la gran manifestació convocada a Barcelona i al fet de coincidir també amb altres actes festius a la mateixa ciutat de Sabadell.

(Podeu descarregar-vos un recull de fotografies d’en Jaume Cusidó fent clic aquí)

1_Jaume_Cusido

En aquesta ocasió els assistents van poder gaudir d’un dia de primavera esplèndid, assolellat i càlid que va permetre realitzar una gran varietat d’activitats a l’aire lliure, tant al bosc com a l’entorn de la masia de Can Deu. Tal com és tradicional, la Festa oferia la possibilitat de participar en moltes propostes adreçades a un públic de tipus familiar, en què pares i fills compartien els tallers, jocs i concerts d’una manera activa i lúdica.

2_Jaume_Cusido

Una de les activitats més reeixides va ser, sens dubte, la gimcana infantil “De flor en flor”, un divertit joc en què els participants feien d’abelles i transportaven la mel des del rusc a l’estand del Rebost Solidari, entitat de caire social amb la qual la Festa hi col·labora. També cal destacar l’espectacle d’acrobàcia circense “Rutina” de la companyia Octavia circus dut a terme enmig de l’era.

3_Jaume_Cusido

D’igual manera va tenir molt èxit el tast de plats típics que cinc entitats culturals de Sabadell van voler oferir als assistents, aprofitant per donar-se a conèixer entre els seus conciutadans, com ara l’entitat catalano-amaziga Anaruz N Afrika per a la cultura i el desenvolupament, l’Associació de dones de Guinea Conakry o la Hermandad de Nuestra Señora de la Fuensanta.

4_Jaume_Cusido

També va cridar l’atenció als assistents la variada oferta musical i de teatre de la jornada, amb l’animada cercavila d’aire trobadoresc de la “Banda Grillada”, a càrrec de la companyia Ara Toca, l’original concert del grup Albercocks, en què la banda interpretava nombroses cançons infantils, conegudes per petits i grans, a través d’estils musicals ben diversos, com rumba, reggae o ska... i les escenes teatrals, ambientades en un món rural ple de bandolers, desenvolupades al bosc, al camí de la Festa, per la companyia Nòmades.

5_Jaume_Cusido

Cal destacar també, els tallers infantils, distribuïts en diferents llocs del bosc, entre els quals van agradar especialment la confecció de casolans telèfons de fil i la fabricació de pilotes de malabars. Prop seu, els participants podien pintar-se la cara amb dibuixos primaverals amb l’ajuda dels alumes de l’Escola de Maquillatge Personal Thuya, participar en la original proposta de jocs d’enginy fets amb materials reciclats anomenada Recicloperats o interactuar amb un vaixell pirata a la gran ludoteca que el grup La Xarranca va crear al prat de la masia.

6_Jaume_Cusido

Finalment, la Festa va donar l’oportunitat de gaudir, un cop més, de la visita a la masia de Can Deu, seu del Museu de la Vida al Camp, conèixer els animals de la granja o participar en els ja clàssics concursos de fotografia i de dibuix infantil, en el qual s’han presentat més de 300 dibuixos, la temàtica dels quals és la mateixa festa i l’entorn de Can Deu a la primavera. Ambdós concursos finalitzaven el 30 d’abril i el lliurament dels premis es farà a la masia de Can Deu diumenge 6 de maig a les 12h.

7_Jaume_Cusido

Les famílies participants també van tenir l'ocasió de visitar l’exposició temporal interactiva dedicada al Parc de la Serralada de Marina, del Servei de Parcs Naturals de la Diputació de Barcelona; a l'estand veí podien informarse sobre el Parc Natural de Sant Llorenç de Munt i Serra de l'Obac i de les activitats que es poden fer al parc.

8_Jaume_Cusido

Resumint, considerem que les dades són molt positives i mostren la vitalitat d’una Festa familiar, lúdica i diversa que s’organitza des de fa 21 anys al cor del Vallès.