Aprendre tècniques d’orientació a la muntanya, la proposta familiar d’aquest diumenge a l’Espai Cultura

• Diumenge 19 de novembre a les 12 h, a l’Espai Cultura Fundació Sabadell 1859, tindrà lloc un taller familiar gratuït sobre tècniques d’orientació per trobar els punts cardinals a la muntanya
  • La cita s’emmarca en el programa d’activitats complementàries a l’exposició vigent fins al febrer, «A punt i amunt», que exhibeix equipaments emblemàtics de l’alpinisme català
  • Organitzada per la Fundació Antiga Caixa Sabadell 1859, el Servei General d'Informació de Muntanya i l'Aliança Internacional de Museus de Muntanya (IMMA), «A punt i amunt» vol ser la primera pedra cap a un futur museu català de la muntanya

Aquest diumenge (19 de novembre, a les 12 h) L’Espai Cultura Fundació Sabadell 1859 ofereix una taller familiar gratuït sota el títol «Com ens orientem a la muntanya?», que s’emmarca en el programa d’activitats complementàries a l’exposició en curs «A punt i amunt», oberta fins al febrer i on s’exhibeixen materials i equipaments emprats a en les expedicions catalanes més remarcables a les muntanyes més altes de món.

El taller de diumenge té una durada d’una hora i està recomanat a infants d’entre 8 i 12 anys. Consistirà en una mostra de diferents tècniques i recursos que podem fer servir a la muntanya per trobar els punts cardinals (tant de dia com de nit) i acabarà amb una construcció senzilla que permeti posar en pràctica una d’aquestes tècniques.

Al llarg de les pròximes setmanes, altres activitats a destacar al voltant de l’exposició seran la conferència d’Òscar Cadiach al desembre, sobre la darrera expedició (Broad Peak) amb la que aquest estiu va aconseguir coronar els catorze vuitmils sense l’ajuda d’oxigen artificial, i la taula rodona que tindrà lloc al gener i comptarà amb diferents noms destacats i veterans de l’alpinisme català, sota el títol «Conservació i memòria de l’alpinisme català». Finalment, per tancar el programa, al gener es realitzarà la darrera visita comentada a l’exposició.

«A punt i amunt», que ha estat organitzada per la Fundació Antiga Caixa Sabadell 1859, el Servei General d’Informació de Muntanya (SGIM) i l’Aliança Internacional de Museus de Muntanya (IMMA), vol ser la primera pedra en el camí cap a la consecució d’un futur museu català dedicat a la muntanya. L’exposició es basteix a partir de peces cedides pels mateixos escaladors i recollides i conservades per l’SGIM al llarg dels anys. Una mirada ben íntima, composada d’objectes personals on hi trobem des de calçat i roba a arnesos i grampons, caixes i bidons de transport, material i equipament mèdic, tendes i sacs de dormir i càmeres de filmació, entre d’altres. La selecció de materials i equips ens apropa a les fites més destacables de l’alpinisme català al llarg de més de tres dècades i posa el focus d’atenció en les expedicions realitzades als cims de més de vuit mil metres.

Descarregueu la nota de premsa completa en PDF per ampliar la informació.