L’Espai Natura Fundació Sabadell 1859 continuarà l’octubre de 2024 una nova campanya "Vols aprendre a treballar un hort?", cedint l'ús d'un total de 30 parcel·les per a practicar l'horticultura ecològica a la masia de Can Deu de Sabadell.

La cessió d’ús és per un període de tres mesos, però els usuaris tindran l’opció d’anar ampliant-la en successius períodes trimestrals. El proper torn començarà al mes d’octubre de 2024. Com a novetat, enguany els participants poden inscriure’s un cop iniciat el trimestre i pagar només la fracció del preu corresponent al temps en què gaudiran de la parcel·la.

L’assignació de parcel·les es realitzarà per ordre d’inscripció i en funció de la disponibilitat, sense sorteig.

Les característiques

L'any2024 s'oferirà al públic la cessió d'ús de 30 parcel·les per a dedicar-les a l'horticultura ecològica. "Vols treballar un hort?" està obert a tot tipus de públic, ja sigui un hortolà solitari o una família o un grup d'amics de fins a 6 persones per parcel·la.

Els horaris oberts per a poder treballar la parcel·la són:

-     De dilluns a divendres laborables, de 9 a 20h

-     Els dissabtes, diumenges i festius, de 9:30 a 20h

L'activitat permetrà als usuaris gaudir d'un exercici saludable i productiu, poder consumir les pròpies hortalisses de temporada i compartir l'experiència amb la resta d'hortolans.

La quota d'inscripció donarà dret a gaudir de la cessió d'ús d'una parcel·la d'uns 28 m2 per un període de tres mesos i a un assessorament continuat en horticultura ecològica. Els hortolans disposaran d’eines i canyes per a l’ús comú. Cada parcel·la disposa d’un punt d’aigua amb comptador per al reg. El sistema de reg dins la parcel·la és a compte de l’hortolà i caldrà pagar a part l’aigua consumida en el trimestre.

Es podrà accedir a l'espai d'horta dins els horaris establerts per a treballar-hi i fer la collita. Un cop acabat el termini, l'hortolà tindrà l'opció de renovar la cessió per un nou període trimestral i continuar gaudint dels fruits de la terra i del seu esforç.

La renovació de la cessió d'us de la parcel·la i la incorporació de nous hortolans es produirà al inici de cada trimestre, als mesos de gener, abril, juliol i octubre.

Vols treballar un hort?

Espai Natura Fundació 1859 Caixa Sabadell