A qui s'adreça:
Alumnes d’educació primària.
Descripció:
El tangram és un trencaclosques d’origen xinès constituït per un quadrat dividit en set formes geomètriques amb la combinació de les quals es poden construir diverses figures.
L’activitat, per a Cicle Inicial, consisteix en construir un tangram amb un full d’origami, identificar quines formes geomètriques el compon i crear figures diferents amb les seves 7 peces.
I per a Cicle Mitjà i Superior s’utilitzaran peces de tangram ja preparades i fetes amb peces imantades o de fusta, potenciant la part de construcció i, segons el nivell, es treballaran aspectes com el perímetre i l’àrea de les figures geomètriques que el componen.
Es pot combinar amb un altre taller de matemàtiques dels que oferim: si es fan dos tallers, la duració és de 2 hores i poden venir dos grups classe alhora, depenent de l’edat els tallers són:
Objectius:
- Desenvolupar les competències matemàtiques bàsiques, iniciar-se en la resolució de problemes que requereixin la realització d’operacions elementals de càlcul, coneixements geomètrics i estimacions, i ser capaç d’aplicar-les a les situacions de la vida quotidiana
- Aplicar, en contextos diversos, els diferents coneixements adquirits i els recursos propis, a fi de resoldre de manera creativa problemes
- Potenciar la imaginació, la creativitat i la participació
- Manipular materials diferents
Competències bàsiques:
- Competència matemàtica
- Competència d’aprendre a aprendre
Desenvolupament:
Dates de realització i horaris: durant tot el curs en horari a convenir
Durada: 1 hora (1 taller) o bé 2 hores (2 tallers)
Nombre d'alumnes per sessió: 1 grup classe (1 taller) o bé 2 grups classe (2 tallers)
Lloc de realització: Espai Cultura Fundació Sabadell 1859, c. d’en Font núm. 25, Sabadell
Cost a l'Espai Cultura: 50 € (1 taller) o bé 100 € (2 tallers) per grup classe
Cost a l'escola: 80 € per grup classe (1 taller)
Descompte del 15% a les escoles del Pla Educatiu d'Entorn
Descompte del 15% a les escoles de Màxima Complexitat
Observacions:
No hi ha pausa durant el taller; si es vol esmorzar, ha de ser abans o després de les activitats