NOTA: aquest taller es pot realitzar tant a l'Espai Cultura com a la mateixa escola.

A qui s'adreça:

Alumnes de cicle inicial i mitjà d’educació primària.

Descripció:

Aquesta activitat és la versió inicial del taller «Lego: màquines simples».

Dona les eines per descobrir com funciona el món real des de les visions més senzilles. La dinàmica del taller es basa en la construcció, per part dels alumnes, d’una màquina simple, a partir d’un guió, unes idees i treballant els principis bàsics dels engranatges, rodes, eixos, palanques i politges, al mateix temps que s’estableixen les bases de l’aprenentatge de ciències i enginyeria.

En definitiva, es fomenta l’aprenentatge de mecanismes bàsics de construcció i d’estructures de la vida real, alhora que es treballa la investigació científica i el disseny creatiu d’enginyeria. Tot això, dins del concepte de les STEM (ciència, tecnologia, enginyeria i matemàtiques) on es reforça de nou la idea de treball en equip.

Es pot oferir com a complement de la visita jugada de l’exposició «La ciència del joc»

Objectius:

• Apropar els coneixements bàsics dels conceptes de màquines, mecanismes i engranatges que existeixen i entendre el seu funcionament de forma lúdica i des de la transdisciplinarietat, amb la inclusió de competències i coneixements d’àrees diverses, en una sola activitat, com són la ciència, la tecnologia, l’enginyeria i les matemàtiques.
  • Crear i explorar màquines i mecanismes reals, així com investigar els seus principis.
  • Promoure l'automotivació i el pensament creatiu mitjançant la presentació d’eines noves i formes flexibles (construcció, deducció i resolució de problemes).
  • Promoure els valors de compartir, cooperació (i no competició), així com els possibles valors socials i culturals d’allò que han creat o construït.

Competències:

• Competència ciutadana
  • Competència matemàtica i competència en ciència, tecnologia i enginyeria
  • Competència personal, social i aprendre a aprendre

Desenvolupament:

Dates de realització i horaris: durant tot el curs acadèmic en horari a convenir

Durada: 1 hora 30 minuts

Nombre d'alumnes per sessió: 1 grup classe

Lloc de realització: Espai Cultura Fundació 1859 Caixa Sabadell, c. d’en Font núm. 25, Sabadell

Reserves: visitesec@fundaciosabadell.cat

Cost: 140 € per grup classe

Cost a l'escola: 170 € per grup classe