La Fundació 1859 Caixa Sabadell i Kidnelis s'han unit per fer de Sabadell la ciutat pilot en educació financiera amb els joc Finnelis

Fa unsdies l’Agència de Patrimoni Cultural de la Generalitat de Catalunya vaseleccionar el joc de gestió financera Finnelis entre els seus jocsrecomanats.  El joc Finnelis, creat perl’editorial sabadellenca Kidnelis, en col·laboració amb l’Institut d’EstudisFinancers, pretén ser la primera presa de contacte sobre la gestió monetàriadel dia a dia en una llar.

Através d’una simulació de les finances familiars l’objectiu és fomentar unautilització raonada dels recursos propis que inclou aspectes com laconscienciació, la iniciativa personal i la responsabilitat.

A l’Espai Cultura (carrer d’en Font, 25. Sabadell) esrealitzen els tallers pedagògics adreçats a escolars de cicle mitjà i superiorde primària on s’estimula l’interès en el consum responsable com a part de lanostra vida quotidiana, es millora les habilitats de raonament i de resolucióde problemes i es promou el treball en equip. Les valoracions de les escolesque des del curs passat han realitzat aquest taller han estat excel·lents,destacant l’aspecte lúdic i educatiu de l’activitat.

Ara,l’objectiu que s’han marcat la Fundació i Kidnelis és escalar l’experièncialúdica i educativa a tota la ciutat, fent de Sabadell la prova pilot d’aquestjoc.

Tant eljoc com el taller pedagògic tenen l’objectiu d’empoderar els infants socialmenti financera per tal que tinguin un major control sobre les seves vides d’adultsi contribueixin a esdevenir agents del canvi en les seves comunitats.

NOTA DE PREMSA

Per què Sabadell?

Sabadellha estat tradicionalment una ciutat financera. La desapareguda Caixa Sabadellva ser la primera caixa d’estalvis de Catalunya i la segona de tot l’estat isempre va destacar per la seva Obra Social, que a dia d’avui continua viva através de la Fundació 1859 Caixa Sabadell.

De fet, el programa pedagògic de laFundació aglutina més de 60 propostes educatives que abarquen diversos àmbits icompetències, i estan avalades pel Departament d’Ensenyament de la Generalitatde Catalunya i han obtingut el Segell de Qualitat del Consell d’InnovacióPedagògica. Al llarg de l’any 2023 han realitzat tallers pedagògics de laFundació un total de 19.563 escolars.

D’altrabanda, l’editorial sabadellenca Kidnelis està especialitzada en jocs educatiusd’autor i ara comença la internacionalització del joc Finnelis a 3 continents.