A Sabadell s'ha estudiat i parlat molt del tèxtil, de les fàbriques i del creixement de la ciutat a partir de la revolució industrial, del moviment obrer, de la història econòmica... però gairebé mai s'ha parlat, ni mirat amb detall, la destinació final del producte sabadellenc, que ha estat i és la indumentària, tant masculina com femenina. Sabadell es posa de moda és el projecte d'una exposició de gran format -com ara la que la Fundació Antoni de Montpalau va fer, l'any 2019, al Museu d'Història de Catalunya dedicada a les modistes- i vol posar en valor el teixit sabadellenc des d'una nova mirada, la de la moda, i la seva distribució i expansió arreu del món, sense obviar, però, l'estructura industrial i comercial i la tècnica tèxtil.

A partir d'unes dues-centes cinquanta peces d'indumentària, conservades al fons de la Fundació Antoni de Montpalau, l'exposició proposa un recorregut per les empreses, els sastres i modistes, els dissenyadors de moda, la indústria de la confecció i les escoles de la ciutat. Aquesta perspectiva innovadora de com mirar els teixits fets a Sabadell ja convertits en indumentària i implicats en el món de la moda dona una lectura actual, atractiva i mediàtica.

Hi col·laboren: Diputació de Barcelona / Generalitat de Catalunya - Departament de Cultura.

Abric de Pedro Rodríguez (detall). Fundació Antoni de Montpalau. Fotografia: Jordi Puig / AdM.

Sabadell Teixeix

Aqui tens un resum amb la informació més important sobre aquesta activitat:

Localització:

Espai Cultura Fundació 1859 Caixa Sabadell

Carrer d'en Font, 25. Sabadell

Data:
06 SET - 01 DES Horari: De dimarts a dissabte, de 17 a 20H. Dimecres, dijous i diumenges, d'11 a 14H.
Durada:
Preu: