La gamificació és una tècnica que, aplicada a l’educació, busca fer servir elements i mecàniques pròpies del joc per a la consecució d’objectius i aprenentatges. Aquesta forma d’encarar la tasca educativa presenta una sèrie d’avantatges i ofereix formats alternatius molt útils per als agents educatius en el marc actual. Tot i això, encara és una metodologia amb poca implantació en l’àmbit educatiu.

A través d’aquest taller, pensat tant per a educadors (mestres, professors, monitors, talleristes...) com per a famílies, s’explicaran les claus d’aquest sistema, en què consisteix i com aplicar-lo al nostre dia a dia educatiu, a través d’exemples i exercicis pràctics. A través d’aquests aprenentatges, els participants podran establir mecanismes i estratègies gamificades als seus espais, gaudint dels seus avantatges en l’acció educativa.

El taller serà impartit per l'associació Meraki Jocs, dedicat a la creació de contingut educatiu, normalment en forma de joc, taller o Breakoud Edu per a ajudar a mestres, monitors i monitores o a qualsevol agent educatiu interessat en una forma diferent d'aproximar-se a l'educació. Meraki Jocs també s'especialitza en la formació a educadors en àrees com l'Aprenentatge Basat en el Joc (ABJ), la gamificació o els Breakout Edu. L'associació ha col·laborat en diversos projectes educatius amb escoles entitats i empreses com el MNAC, Fundesplai o Open Arms, creant continguts educatius i donant formació.

Durada i dates

1 sessió de 4h. Dissabte 30 d'abril d'11:30 a 13:30 h i de 17:30 a 19:30 h

Preu

30 €