Últims dies per visitar l’exposició «Nines del món» a l’Espai Cultura Fundació Sabadell 1859

• Es podrà visitar fins el diumenge 14 de gener, amb entrada gratuïta.
  • La mostra és una selecció de dues-centes peces pertanyents a la col·lecció privada del fotoperiodista Kim Manresa i la seva filla Ada Manresa i Civil.
  • Organitzada per la Fundació Antiga Caixa Sabadell 1859, l’exposició ha estat un èxit de participació que ja ha aplegat prop de 3.000 visitants.

L'Espai Cultura Fundació Sabadell 1859 acull des de principis del passat mes d’octubre l'exposició «Nines del Món», realitzada a partir de la col·lecció del fotoperiodista Kim Manresa i la seva filla, Ada Manresa i Civil.

L'exposició, que tancarà les seves portes el proper diumenge 14 de gener, ha estat visitada per gairebé 3.000 persones.

Les nines són un fenomen que trobem a totes les cultures i no sempre són concebudes com a joguines. S'han emprat i s'empren com a objectes de culte religiós, eines d'aprenentatge... Són bens culturals carregats de simbolisme i sovint lligats a rituals, tradicions i processos socials força més complexos. Són, per tant, objectes de gran valor des de la perspectiva de l’estudi antropològic. L’exposició «Nines del món» ens apropa a aquesta realitat i ho fa a través d’un recorregut per la seva història, des dels orígens (la Prehistòria, la vall de l'Indus, l'Antic Egipte, l'Imperi Romà,...) fins a l'actualitat, passant per cada un dels cinc continents.

És tracta, doncs, d’una mostra de la seva diversitat, amb nines fetes d'os, pell de foca, fusta, llavors, llana... A través de les quals trobem reflectits temes tan profunds com la religió, la fertilitat, l'esclavitud o les tradicions ancestrals. A la secció de l’exposició dedicada a Europa s’inclou, també, un espai preferent a les nines de Catalunya i de Sabadell. És la segona vegada que aquesta col·lecció particular s’ha obert al públic i, al llarg dels tres mesos que ha estat exposada a l’Espai Cultura, ja ha rebut prop de 3.000 visitants de totes les edats, com també ha comptat amb una participació entusiasta a les visites guiades i els tallers familiars que s’han realitzat dins les activitats complementàries. Anteriorment es va exhibir una selecció més reduïda a la Biblioteca Central Gabriel Ferrater de Sant Cugat del Vallès, a finals de 2016.

Ada Manresa i Civil (Sabadell, 2005) va començar la seva col·lecció de nines de ben petita, quan el seu pare va començar a portar-li nines dels seus viatges d'arreu del món. L'any 2014 van publicar junts el llibre «Les meves nines de tot el món. Dels viatges de Kim Manresa» (Edicions Bororo), en el qual Ada Manresa i Civil explica d'on prové cada nina i també hi aporta contes escrits i dibuixats per ella, inspirats en les seves nines. Actualment la seva col·lecció està formada per més de 1.000 nines i a l'Espai Cultura se'n pot visitar una selecció formada per unes 200 peces.