Últims dies per visitar l’exposició «A punt i amunt» a l'Espai Cultura Fundació Sabadell 1859

• «A punt i amunt», la mostra d’equipaments emblemàtics de l’alpinisme català que s’exhibeix amb entrada gratuïta a l'Espai Cultura des del passat setembre, es podrà visitar fins aquest diumenge 4 de març.
  • L’exposició, que s’ha prorrogat durant el mes de febrer per la seva bona acollida, fins a dia d’avui ha rebut prop de 5.000 visitants.
  • Organitzada per la Fundació Antiga Caixa Sabadell 1859, El Servei General d'Informació de Muntanya i l'Aliança Internacional de Museus de Muntanya (IMMA), s’ha concebut per ser la primera pedra cap a un futur museu català de la muntanya.

«A punt i amunt» és una mostra d’equips i materials emprats per alpinistes catalans en les expedicions i ascensions a les muntanyes més altes del món. Inaugurada el passat setembre a l’Espai Cultura Fundació Sabadell 1859 i després de prorrogar-se durant el mes de febrer gràcies a la seva bona acollida, finalment tancarà portes el proper diumenge dia 4 de març. Aquesta setmana encara es pot visitar, amb entrada gratuïta, les tardes de dimarts a divendres, i durant el cap de setmana romandrà oberta dissabte matí i tarda i diumenge al matí.

A dia d’avui, la mostra ja ha rebut més de 5.000 visitants i el programa d’actes complementaris també ha estat tot èxit, sobretot pel que fa les conferències impartides pels dos primers catalans en fer cim als catorze «vuitmils», Ferran Latorre i Òscar Cadiach, que van reunir prop d’un centenar de participants cadascuna. Altres activitats al voltant de l’exposició han estat les visites guiades, un taller familiar sobre orientació a la muntanya i una taula rodona sobre la importància de conservar la memòria de l’alpinisme català i que també va comptar amb tres ponents de luxe, com són els veterans Lluís Giner, Jordi Pons i Antoni Ricart.

«A punt i amunt», que ha estat organitzada per la Fundació Antiga Caixa Sabadell 1859, el Servei General d’Informació de Muntanya (SGIM) i l’Aliança Internacional de Museus de Muntanya (IMMA), s’ha concebut com la primera pedra en el camí cap a la consecució d’un futur museu català dedicat a la muntanya. L’exposició es basteix a partir de peces cedides pels mateixos escaladors i recollides, conservades i catalogades per l’SGIM al llarg dels anys. Una mirada ben íntima, composada d’objectes personals on hi trobem des de calçat i roba a arnesos i grampons, caixes i bidons de transport, material i equipament mèdic, tendes i sacs de dormir i càmeres de filmació, entre d’altres.

La selecció de materials i equips ens apropa a les fites més destacables de l’alpinisme català al llarg de més de tres dècades i posa el focus d’atenció en les expedicions realitzades als cims de més de vuit mil metres.

Podeu trobar fotografies a: https://flic.kr/s/aHsm3JAdUb

Descarregueu la nota informativa en PDF per ampliar la informació.