L’Espai Cultura reforça la programació estable de cinema d’animació amb una projecció mensual a partir de febrer

• De febrer a juny es realitzaran cinc projeccions de títols doblats al català i aptes per a tots els públics, alternant l’stop-motion amb l’animació tradicional.
  • L’Espai Cultura augmenta així la freqüència d’aquesta programació que manté de manera estable des de 2015, apostant pel cinema independent amb valor afegit.
  • Dissabte 3 de febrer a les 18.30 h, amb un preu d’entrada de 3 €, es projectarà «El bosc de Haquivaqui», un musical en stop-motion amb doblatge a càrrec del popular grup de versions Pastorets Rock.

Dissabte 3 de febrer a les 18.30 h, amb «El bosc de Haquivaqui» es repren el cinema d’animació a l’Espai Cultura Fundació Sabadell 1859, una programació que manté des de 2015 de films doblats al català i orientats al públic familiar.

Enguany, com a novetat, la Fundació Antiga Caixa Sabadell 1859 ha decidit reforçar l’aposta per aquesta línia d’activitat i augmentar-ne la freqüència, de tal manera que de febrer a juny es projectaran cinc títols que alternaran la tècnica de l’stop-motion amb l’animació tradicional.

Al web de l’Espai Cultura ja es pot consultar la programació al complet, que mantindrà un preu estable de 3 € per entrada (amb descomptes a diversos col·lectius) i es realitzarà preferentment les tardes de dissabte, amb alguna excepció (com ara una projecció entre setmana durant les vacances escolars de Setmana Santa).

La projecció d’aquest mes de febrer, «El bosc de Haquivaqui», destaca per ser l’adaptació en forma de musical d’un clàssic contemporani de la narrativa infantil noruega. Rodada en stop-motion amb una tècnica acuradíssima i amb una il·luminació plena de color, el doblatge al català ha comptat amb la participació dels integrants de la popular banda lleidatana de versions Pastorets Rock.

Amb aquesta programació, la Fundació Antiga Caixa Sabadell 1859 vol apropar els infants i les famílies a produccions alternatives, de cinema independent, que a més de la seva vessant lúdica aportin un valor afegit, tant per la seva qualitat i originalitat o voluntat d’innovació en el gènere, com per la seva vessant educativa i de foment de l’esperit crític. Es tracta, doncs, d’una aposta per la democratització i l’accessibilitat culturals que atén a les dificultats per accedir a aquesta tipologia de produccions a través dels circuits de cinema més comercial.

EL BOSC DE HAQUIVAQUI

Sinopsi

El bosc de Haquivaqui és un bon lloc per viure, però els animals petits han de vigilar que els més grossos no se’ls cruspeixin. En Claus, un ratolí trapella, i els seus amics tenen por de la guineu Marvin i d’altres depredadors, però el que realment fa vessar el got de la paciència és que un bon dia l’eriçó Horaci intenta menjar-se l’àvia ratolineta. És aleshores quan en Morten, el ratolí més assenyat, arriba a la conclusió que és l’hora de redactar una nova llei per al bosc. A partir d’ara tots els habitants del bosc seran amics i ningú podrà menjar-se ningú. El cas és que la guineu Marvin encara té molta gana!

Tràiler en català: https://www.youtube.com/watch?time_continue=12&v=evG8l9UMQBQ

Properes pel·lícules programades, al web de l’Espai Cultura: http://www.fundaciosabadell.cat/activitats-cultura/dissabtes-de-cinema/

Descarregueu la nota informativa en format PDF per ampliar la informació