L’Espai Cultura projecta aquest dissabte «El castell ambulant», un dels films emblemàtics del mestre de l’animació japonesa Hayao Miyazaki

• Emmarcada en la programació estable de cinema d’animació per a públic familiar, es projecta dissabte 7 d’octubre, a les 18.30 h. En versió doblada al català.
  • Obra emblemàtica del prolífic i veterà Hayao Miyazaki, aclamat per obres considerades clàssics de l’animació japonesa, com són el Viatje de Chihiro i La princesa Mononoke.
  • Nominada a l’Oscar a la millor pel·lícula d’animació i guardonada per nombrosos festivals i certàmens de reconeixement internacional, com són el Festival Internacional de cinema de Venècia i els Premis Tokyo Anime, entre d’altres.
PROGRAMA DE CINEMA DE L'ESPAI CULTURA FUNDACIÓ SABADELL 1859

La línia de programació de cinema d’animació impulsada per la Fundació Antiga Caixa Sabadell 1859, vol apropar els infants i les famílies a produccions alternatives, de cinema independent, que a més de la seva vessant lúdica aportin un valor afegit, tant per la seva qualitat i originalitat o voluntat d’innovació en el gènere, com per la seva vessant educativa i de foment de l’esperit crític. Una aposta per la democratització i l’accessibilitat culturals, que atén a les dificultats per accedir a aquesta tipologia de produccions a través dels circuits de cinema més comercial.

Properes pel·lícules programades, al web de l’Espai Cultura: http://www.fundaciosabadell.cat/activitats-cultura/dissabtes-de-cinema/

EL CASTELL AMBULANT

Sinopsi

La Sophie és una jove innocent que treballa sense descans a la botiga de barrets que va obrir el seu pare. Un dia qualsevol passejant per la ciutat, de sobte és assetjada per dos soldats i apareix un bruixot misteriós, en Howl, que intercedeix per ella.

Més tard, en tornar cap a la botiga es troba amb la bruixa de l'Ermot, enemiga d'en Howl. Aquesta es fa passar per una clienta i li llança un encanteri que la transforma en una anciana de noranta anys. A més, el malefici fa que la Sophie no pugui revelar la seva vertadera identitat i la única opció que li queda per deslliurar-se de l'embruix és anar a la recerca d'en Howl, que viu en un castell ambulant, i demanar-li la seva ajuda.

Fitxa

• Títol original: Hauru no Ugoku Shiro
  • Països: Japó
  • Idioma original: Japonés
  • Any: 2004
  • Durada: 1h i 59 minuts
  • Classificació per edats: No recomanada per a menors de 7 anys
  • Drecció: Hayao Miyazaki
  • Guió: Hayao Miyazaki, basat en una novel·la de Diana Wynne Jones
  • Música: Joe Hisaishi
  • Direcció d’art: Yôji Takeshige i Noboru Yoshida
  • Cinematografia: Atushi Okui
  • Edició: Takeshi Seyama
  • Productors: Rick Dempsey, Ned Lott i Toshio Suzuki.
  • Companyies productores: Coproducció de Studio Ghibli i altres.

Tràiler (en castellà): https://youtu.be/cRJd4UQAUck4

VENDA D'ENTRADES

Preu: 3 €

Venda presencial, a la recepció de l’Espai Cultura Fundació Sabadell 1859, en horari d’obertura i atenció al públic. Venda en línia, a www.codetickets.com.

Descomptes:

• 20% a aturats, majors de 65 anys i jubilats, famílies nombroses i monoparentals.
  • 20% a socis del Club Natació Sabadell i la Unió Excursionista de Sabadell.
  • Entrada gratuïta pels menors de 2 anys.

Els descomptes no son acumulables i s’apliquen només sota venda presencial.