Go to footer
Go to the menu
Accept

L’ESPAI CULTURA DÓNA L’INICI AQUEST DISSABTE A UN NOU CICLE DE CINEMA D’ANIMACIÓ AMB LA PROJECCIÓ D’«EL PETIT PRÍNCEP».

• La pel·lícula és una adaptació, a càrrec del director Mark Osborne, de l’obra mestra de l’escriptor Antoine de Saint-Exupéry.
  • Amb quatre anys de programació continuada, el cinema d’animació és una de les propostes més reeixides de l’Espai Cultura Fundació 1859.
  • El present cicle també inclou els títols Gordon i Paddy (octubre), La vida d’en Carbassó (novembre) i Solan & Eri: Missió a la Lluna (gener).

El Petit Príncep

L’any 2015 el director Mark Osborne —nominat a l'Oscar per Kung Fu Panda— va adaptar a la pantalla gran una de les històries més entranyables de tots els temps: El Petit Príncep, l'obra mestra de l’escriptor francès Antoine de Saint-Exupéry (desaparegut en un accident d’aviació fa 75 anys, durant la Segona Guerra Mundial); un dels llibres més venuts de la història, amb traduccions a més de 250 idiomes.

La pel·lícula tracta l'amistat entre una Nena, a la qual la seva exigent mare està preparant per viure en el món dels adults, i el seu veí, un ancià Aviador, bondadós i excèntric, que revela a la seva nova amiga un món extraordinari on tot és possible. Un món que ell va conèixer fa molt de temps gràcies al Petit Príncep. Aquí és on comença el viatge màgic i emocional de la Nena a l'univers del Petit Príncep, que li porta a retrobar-se amb la seva infància, i acaba comprenent que el més important són les relacions humanes i que només es veu bé amb el cor, perquè l'essencial és invisible als ulls.

El Petit Príncep es projectarà el dissabte 28 de setembre, a les 18 h, a l’Auditori 3 de l’Espai Cultura, en versió doblada al català.

Fitxa
Títol original: Le Petit Prince
País: França (idiomes originals: francès i anglès)
Any: 2015
Durada: 106 minuts
Classificació per edats: apta per a tots els públics
Direcció: Mark Osborne

Tràiler
youtube.com/watch?v=43-gGZr4VHA

Plana de la pel·lícula al web de l’Espai Cultura
fundaciosabadell.cat/espai-cultura/el-petit-princep

Plana de la pel·lícula a la web de la distribuïdora
wandavision.com/site/sinopsis/el_principito

Imatges en descàrrega directa
bit.ly/petitprincep-premsa

Programació de cinema de l’Espai Cultura Fundació 1859

La línia de programació de cinema d’animació impulsada per la Fundació 1859 Caixa Sabadell vol apropar a infants i famílies produccions alternatives, de cinema independent, que a més del vessant lúdic aportin un valor afegit, tant per la seva qualitat i originalitat o voluntat d’innovació en el gènere, com pel seu aspecte educatiu i de foment de l’esperit crític. Una aposta per la democratització i l’accessibilitat culturals, que atén a les dificultats per accedir a aquesta tipologia de produccions a través dels circuits de cinema més comercial.

El present cicle de programació es completa amb els següents títols, tots ells produccions europees recents:

- 26 d’octubre: Gordon i Paddy. Suècia, 2017, 62 minuts; apta per a tots els públics.

- 30 de novembre: La vida d’en Carbassó. Suïssa, 2016; a partir de 7 anys.

- 2 de gener: Solan & Eri: Missió a la Lluna: Noruega, 2018; apta per a tots els públics.