La Fundació Antiga Caixa Sabadell 1859 i el Grup BBVA porten l’Estiu a la fresca al Jardí de l’Espai Cultura

• El jardí de l’Espai Cultura Fundació Sabadell 1859 és l’escenari d’aquesta programació que ofereix la Fundació Antiga Caixa Sabadell 1859 i el Grup BBVA.
  • La programació està dins del Festival 30 Nits i més... i compta amb diversos blocs temàtics: Teatre a la Fresca, espectacles familiars, cinema de muntanya, el XVII Festival Internacional de Música de Sabadell i Sabamàgic.
  • Activitats culturals adreçades tant a públic familiar com a adults.

Sobre l’activitat

Arriba l'estiu i el jardí de l'Espai Cultura Fundació Sabadell 1859, junt amb el seu amfiteatre, ofereixen un escenari únic i privilegiat per gaudir de la Cultura a l'aire lliure. Tot un oasi per a les tardes i nits d'estiu, en ple centre de Sabadell.

És amb aquest esperit que la Fundació Antiga Caixa Sabadell 1859 i el Grup BBVA presenten aquesta programació per als mesos de juny i juliol. Una gran diversitat de propostes organitzades per cicles amb la col•laboració d'altres entitats i agents culturals de la ciutat. Propostes d'entre les quals destaca com a novetat el Cicle de Teatre a la Fresca dels dilluns.

Tornen els espectacles familiars, el cinema de muntanya i el Festival Internacional de Joventuts Musicals de Sabadell. Com a novetat, arriba també un espectacle de màgia de la mà de Sabamàgic.

Com els darrers anys, aquest petit oasi cultural per a les tardes i nits d'estiu, de nou disposarà també de servei de bar i cafeteria.

Programació Estiu a la Fresca

Cicle Teatre a la fresca

Primera edició d’un cicle, coordinat per Marc Sabater, que, en els seves pròpies paraules, “vol ser ser l’aparador d’un seguit de produccions de petit i mitjà format, sovint autoproduïdes i explotades pels seus propis creadors i/o protagonistes que fugen tant de la rabiosa comercialitat com de l’hermètica experimentació”.

Es tracta de produccions que han estat un èxit indubtable de públic i crítica i entre les quals se n’hi troben no poques liderades o protagonitzades per actors professionals sabadellencs, alguns prou populars i coneguts pels espectadors. I, com no podia ser d’altra manera, el Cicle vol ser, també, el marc en el qual es presenti a Sabadell l’obra guanyadora del Premi BBVA de Teatre, un dels certàmens escènics més importants de casa nostra, impulsat per la Fundació Antigues Caixes Catalanes i el Grup BBVA

Dimecres 22 de juny a les 19:30 (activitat gratuïta)
COL.LOQUI
Colloqui de presentació de l'obra Psicosi de les 4.48 de Sarah Kane, amb Xavi Pardo i Toni Polo del col•lectiu Recomana.cat

Dilluns 27 de juny a les 22:00. Preu: 16,00€ (preu reduït: 13€)
PSICOSI DE LES 4.48
De Sarah Kane amb Anna Alarcon, dirigida per Moisès Maicas amb la col•laboració d'Ivan Morales, una producció de The Three Keatons. Obra guanyadora del Premi BBVA de Teatre 2016 i guardó a la millor actriu a Anna Alarcon. Psicosi de les 4.48 explora la regió de la ment que la majoria d’éssers humans desitjaria no haver de visitar mai, però de la qual moltes persones no poden escapar.

Dijous 30 de juny a les 19:30 (activitat gratuïta)
COL.LOQUI
Col•loqui de presentació de l'obra Sobre el fenomen de les feines de merda de Joan Yago, amb Pep Barbany del col•lectiu Recomana.cat.

Dilluns 4 de juliol a les 22:00. Preu: 16,00€ (preu reduït: 13€)
SOBRE EL FENOMEN DE LES FEINES DE MERDA
De Joan Yago amb la Cia La Calòrica, dirigida per Israel Solà.
L’any 1930, l’economista John Keynes va pronosticar que, cap a finals del segle XX, la tecnologia hauria evolucionat prou com per establir una setmana laboral de màxim 15 hores. El seu pronòstic no va acomplir-se. Què hem fet malament?

Dijous 7 de juliol a les 19:30 (activitat gratuïta)
COL.LOQUI
Col·loqui de presentació de l'obra Stockmann adaptació lliure d'Un enemic del poble d'Henrik Ibsen, amb Núria Cañamares del col•lectiu Recomana.cat.

Dilluns 11 de juliol a les 22:00 Preu: 16,00€ (preu reduït: 13€)
STOCKMANN
Adaptació lliure d'Un enemic del poble d'Henrik Ibsen per la Companyia Les Antonietes, dirigida per Oriol Tarrasón.
En una ciutat del nord de Noruega, l’expansió econòmica d’un balneari molt lucratiu es veu amenaçada pel descobriment del doctor Stockmann, director mèdic del balneari i germà de l’alcalde del poble: les aigües del balneari surten d’una claveguera contaminada convertint-se en un focus de malalties.

Dijous 14 de juliol a les 19:30 (activitat gratuïta)
COL.LOQUI
Col•loqui de presentació de l'obra El bon lladre de Conor McPherson, amb Oriol Puig Taulé del col•lectiu Recomana.cat. Modera: Sabadell Teatre Associació

Dilluns 18 de juliol a les 22:00 Preu: 16,00€ (preu reduït: 13€)
EL BON LLADRE
De Conor McPherson amb Josep Julien, dirigida per Xicu Masó.
Escrita el 1994, El bon lladre és potser el primer monòleg en el que l’autor troba la veu que posteriorment el convertirà en referent de la dramatúrgia no només britànica sinó mundial. El protagonista d’El bon lladre cerca la redempció en una, a moments tràgica i a moments còmica, però sempre entendridora, fugida cap endavant.

Preus d’entrades i sopars pel cicle de teatre

Entrades
Preu general, per funció: 16€
Preu amb descompte: 13€ (nomes venda presencial)
Per a jubilats. Aturats i famílies nombroses; clients del Grup BBVA; socis de Joventuts Musicals de Sabadell, de Sabadell Teatre Associació, del Club Natació Sabadell i de la Unió Excursionista de Sabadell; alumnes del Centre de Normalització Lingüística de Sabadell.(*)

Sopars
Al bar del jardí, abans de la funció.
Menú: Safata d’embotits i formatges artesans catalans, amb pa de coca artesana. Beguda a escollir: copa de vi (DO Montsant o Terra Alta), cervesa o refresc. Sopar més entrada: 28€ (amb entrada reduïda: 25€) Horari de servei: de 20.00 a 21.30h

Venda anticipada
En línia: www.ticketea.com.
Presencial: A la recepció de l’Espai Cultura Fundació Sabadell 1859.

Espectacles familiars

Valentia, tendresa, somnis, amistat i màgia... tot en unes tardes màgiques i entretingudes a l’amfiteatre de l’Espai Cultura Fundació Sabadell 1859.
Activitats gratuïtes i recomanades per a tots els públics.

Dimecres 29 de juny a les 18:30
VALENTINA
A càrrec de Forani Teatre.
La Valentina no és una nena com les altres, el seu gran somni és volar. Voldria acariciar els núvols i tocar els estels, però se sent trista i enfadada perquè no ho aconsegueix. Una història sobre la valentia d’intentar l’impossible

Dimecres 6 de juliol a les 18:30
MERCI BIEN
A càrrec de Cia. Mumusic Circus.
Un espectacle fresc i divertit, càlid i generós on es barreja l’acrobàcia, el màstil xinès, les verticals més atrevides, la música en directe i moltes sorpreses més.

Dimecres 13 de juliol a les 18:30
INCOMPLETOS
A càrrec del Mag Joan i Mag Agun.
Incompletos pretén crear al públic emocions com la tensió, el desconcert, la tendresa de parlar amb un “mapache” o la por. Tot això presentat per dos personatges totalment diferents, un el “cara blanca” i l’altre el “clown” en el que els dos estan tota l’estona fent màgia a la vegada.

Dimecres 20 de juliol a les 18:30
LES SUPERTIETES
A càrrec de Les Bianchis.
Espectacle creat a partir de Contes infantils contra tot pronòstic d’Empar Moliner.
La Queralt, una investigadora peculiar, serà tieta. Això l’alegra molt però al mateix temps l’entristeix perquè creu que no ho sabrà fer. Per això sol•licita ajuda a les seves amigues de sempre, la Magda, una empresària de mitjons, i la Bàrbara, una àrbitre de futbol, que són tietes des de fa molt de temps.

Cinema de Muntanya

El cicle, organitzat per la Fundació Antigues Caixes Catalanes i el Grup BBVA, ofereix un curtmetratge i quatre de les pel·lícules premiades en la darrera edició del Festival BBVA de Cinema de Muntanya de Torelló.

Divendres 8 de juliol a les 20:00
LIVE FOR PASSION de Pavol Barabas.
Eslovàquia, 2014, (58'). Gran Premi Vila de Torelló i Flor de Neu d'Or

Fa 90 anys un jove estudiant, Wieslaw Stanislawski va obrir noves i difícils vies a les més gran parets de la serralada del Tatras, a Eslovàquia. Ara, dos amics encadenen totes les seves vies en condicions hivernals, amb la passió per descobrir a les muntanyes, el missatge d'Stanislawski: si algú fa quelcom des del fons del seu cor, ho fa millor.

DEGREES NORTH de Guido Perrini.
Suïsa, 2015, (54'). Premi GRANVALIRA i Flor de Neu de Plata al millor film d'esports de muntanya

Una història d'aventura i descobertes al cor d'Alaska. Els actors són Xavier de la Rue, Samuel Anthamatten i Ralph Backstrom lliscant per pendents nevats després de ser transportats als cims amb paramotor.

Divendres 15 de juliol a les 19:00
MINÚSCUL: LA VALL DE LES FORMIGUES PERDUDES de Thomas Szabo i Hélène Giraut.
França, 2013, (72').

Les restes d’un pícnic encenen la guerra entre dues tribus de formigues. Una intrèpida marieta es veurà atrapada en la batalla.

Divendres 22 de juliol a les 20:00
THE MONT REBEI PROJECT de Vladimir Cellier.
França, 2015, (19'). Premi Cervesa del Montseny i Flor de Neu de Plata al millor film +Xtrem

El documental segueix tres equips dedicats al salt B.A.S.E amb corda al congost de Mont Rebei. La proposta és superar el rècord mundial de caiguda lliure en aquesta modalitat, que requereix una acurada preparació de tot el sistema de cordes i seguretat.

JEFF LOWE'S METANOIA de James Aikman.
EUA, 2015, (54'). Premi BBVA i Flor de Neu de Plata al millor film de muntanya.

Metanoia és un terme que indica la revisió del propi pensament. És el nom que va posar Jeff Lowe a la via que va obrir en solitari a la cara nord de l'Eiger i que li va provocar una profunda transformació interior. Actualment Lowe pateix una malaltia degenerativa que l'obliga a desplaçar-se amb cadira de rodes. Les seves increïbles aventures reviuen en el documental gràcies a imatges d'arxiu i als seus amics. Narrada per Jon Krakauer.

XVII Festival Internacional de Música de Sabadell

Del 16 de juny al 25 de juliol
A l'amfiteatre del l'Espai Cultura Fundació Sabadell 1859

Festival organitzat per Joventuts Musicals de Sabadell. Amb un repertori variat d’estils, on trobarem formacions de cobla, acordió, vocals, música clàssica i òpera, jazz i folk.

Dos homenatges: Manuel Oltra in memoriam / La Cobla Jovenívola, 40 anys!
Cobla Jovenívola de Sabadell i Cobla Mediterrània.
Dijous, 16 de juny a les 22 h

Folk/Klezmer/Gipsy
Balcony Players
Dimecres, 22 de juny a les 22 h

Passejada musical per Amèrica
Orquestra d’acordions de Sabadell
Dijous, 30 de juny a les 22 h

Concert extraordinari
Quartet Mèlt
Dijous, 7 de juliol a les 22 h

That darkness
Eva Fernández Group (Jazz)
Dijous, 14 de juliol a les 22 h

Concert extraordinari
Sant Andreu Jazz Band
Dijous, 21 de juliol a les 22 h

Una noche en la òpera
Solistes de València (Clàssica)
Dilluns, 25 de juliol a les 22 h

Entrades: 15€ (clients del Grup BBVA: 12€)
Concerts extraordinaris: 10€ els socis de les JM. 20€ els no socis.

Venda anticipada en línia: www.ticketea.com

Sabamàgic

Dissabte 16 de juliol, a les 19h

Al límit
Espectacle de màgia d’Albert Llorens
A l'Auditori 3 de l'Espai Cultura Fundació Sabadell 1859

Imagineu estar completament lligats, amb cadenes, apressats dins d’un sac, suspesos a 2 metres d’altura. O restar en equilibri sobre una espasa, real. Imagineu poder estar en dos llocs alhora. “Al límit” explora les fronteres de l’il•lusionisme per portar-lo més enllà de la màgia clàssica: escapismes perillosos, grans il•lusions, levitacions... Tot amenitzat amb un toc d’humor, participació del públic, música i un ritme trepidant.

Activitat organitzada per La Destil•leria Espectacles

Entrada: 5€
Venda anticipada en línia: www.ticketea.com

Fotos de les activitats de l’Estiu a la Fresca:

Més informació:
www.espaiculturasabadell.cat/
Facebook: /EspaiCulturaSabadell
Twitter: @EspaiCulturaSbd
C. d’en Font 25, Sabadell.
Telèfon: 937286650
Horaris: De dimarts a divendres de 17 a 21 h; Dissabtes d’11 a 14 h i de 17 a 21 h; Diumenges d’11 a 14 h; Dilluns i festius tancat.