Jornades de recuperació del Bosc de Can Deu

Dins la programació establerta per la Comissió Tècnica pel Futur del Bosc de Can Deu, la Fundació Antiga Caixa Sabadell 1859 i BBVA CX, organitzem JORNADES DE RECUPERACIÓ I MANTENIMENT DE LES ZONES REFORESTADES.

▪ Dates i zones d’actuació:

- diumenge 5 de febrer: àrea de Sant Vicenç.

- diumenge 12 de febrer: àrea de l’aparcament de la carretera Sabadell/Matadepera.

- diumenge 19 de febrer: àrea de Sant Julià.

- diumenge 26 de febrer: àrea de Vallehermoso.

Per tal de facilitar la preparació i logística de les jornades, és important que qui vulgui participar-hi ho sol·liciti prèviament al correu electrònic de l’Espai Natura indicant un nom de contacte, el nombre d’adults i nens participants, l’edat dels nens i la data en què voldrien participar: (espainatura@fundaciosabadell.cat)

Objectius de les jornades:

• la recuperació del medi natural, tot arranjant les zones que es van reforestar amb plançons d’arbres que, amb el temps, esdevindran arbres adults i formaran un bosc.
  • el coneixement i divulgació del projecte de recuperació del bosc. S’aprofitarà per explicar el pla estratègic de recuperació del bosc.
  • la sensibilització ambiental tot coneixent un espai actualment en procés de regeneració amb la finalitat que esdevingui un espai natural ben preservat. A més, representa un compromís amb el país i mostra confiança en el futur.
  • el descobriment d’un espai singular situat al cor de l’àrea metropolitana: el bosc i masia de Can Deu, on la Fundació Sabadell 1859, en col·laboració amb BBVA CX, està esmerçant molts esforços per a preservar i divulgar un espai natural interessant i un ric patrimoni rural.

Organització de les jornades

El punt de trobada és la Masia de Can Deu (accés per la cantonada c/ de la Prada amb c/ del Bosc). Els participants hauran d’aparcar al barri i accedir a la masia a peu.

De 9:30 a 10:15h Arribada a la masia i esmorzar comunitari.

De 10:15 a 11:00h Constitució de grups de treball i descobriment del bosc

D’11:00 a 12:30h Treball de camp

Les feines a realitzar seran:

Substituir els arbres morts per nous exemplars.

Retirar les maleses que ocupin els closells on es troben els plançons d’arbre plantats l’hivern passat.

En cas de ser necessari per millorar la captura d’aigua d’escorrentia, es refarà el clot per mirar de maximitzar les probabilitats de supervivència..

S’estassaran els esbarzers de les zones de reforestació.

▫ Els guies i els integrants de l’ADF resoldran preguntes, dubtes, sobre la repoblació, el bosc, la funció de les ADF... Els voluntaris podran atansar-se al dipòsit d’aigua o cisterna de què disposa l’Associació, omplir les regadores i regar el clot on hi ha plantat l’arbre.

De 12:30 a 13:00h Retorn a la masia. Temps per anar al lavabo i refrescar-se. Possibilitat de fer una visita guiada per les instal·lacions del Centre d’Educació Ambiental, en especial a la granja i la masia, seu del Museu de la Vida al Camp.