Feines forestals a l'entorn de la masia

L’empresa Foresab, S.L. és una companyia forestal de Sabadell que dóna servei als propietaris forestals del Rodal de fa anys, entre els quals el Bosc de Can Deu, on ha realitzat moltes tasques en matèria de manteniment de camins, prevenció d’incendis i aplicació del Pla de Gestió i Millora Forestal de Can Deu.

Aquesta empresa va respondre immediatament a la sol·licitud d’ajuda que li van fer els gestors de l’Espai Natura, de manera que la mateixa tarda de les fortes ventades, el dimarts 9 de desembre, ja hi estaven treballant per obrir el camí d’accés a la masia. Gràcies als seus operaris el dijous ja es podia arribar en vehicle fins a la casa. Durant aquesta setmana, han estat obrint un camí del bosc i netejant els voltants de la masia, seu del centre d’educació ambiental i del Museu d’Eines del Camp, per a poder restablir totes les activitats l’endemà de Reis.

La companyia elèctrica ENDESA ha estat treballant molt intensament des del primer dia per a refer la línia de mitja tensió que travessa el Bosc i que va quedar tallada per diversos indrets. Pràcticament ja han finalitzat les seves feines. Cal esmentar que, com a conseqüència de les ventades, molts abonats del nord de Sabadell van estar sense subministrament elèctric durant dos dies, entre els quals els residents del barri de Can Deu i els masovers de l’Espai Natura.