El programa d’activitats paral·leles a l’exposició «Josep Busoms i la seva llum» conclou els propers dies amb una visita guiada i un taller familiar

• Diumenge 10 de juny a les 11.30 h tindrà lloc una visita guiada per l’exposició i dissabte 16 de juny a les 11.30 h un taller familiar de revelat analògic. Totes dues activitats seran gratuïtes.
  • L’exposició, que ja ha rebut més de 2500 visitants, romandrà oberta fins el 22 de juliol. En paral·lel també es pot adquirir a l’Espai Cultura el catàleg de fotografies de l’autor, presentat el passat 19 d’abril.
  • La mostra ha estat organitzada per la Fundació Antiga Caixa Sabadell 1859, en Jaume Busoms i Julià, l’Arxiu Històric de Sabadell i Càmera Club Sabadell.

Des de finals de març i fins el 22 de juliol, L'Espai Cultura Fundació Sabadell 1859 acull l’exposició «Josep Busoms i la seva llum», per on ja han passat més de 2500 visitants. Una retrospectiva de l’obra artística en blanc i negre del fotògraf sabadellenc, realitzada entre les dècades de 1960 i 1980. Un autor compromès amb la seva ciutat, però poc conegut per part del públic actual.

Josep Busoms i Domènech (1924-2016) fou un fotògraf prolífic i abastament guardonat, amb gran domini de la tècnica i el llenguatge visual, que destaca per l´ús de l’abstracció i un sentit de l'estètica que resulta avantguardista per a la seva època.

En paral·lel a l’exposició, al llarg d’aquest mesos s’ha desenvolupat un programa d’activitats complementàries que clourà els propers dies amb dues activitats gratuïtes i aptes per a tots els públics. Aquest diumenge, dia 10 de juny a les 11.30 h, tindrà lloc una visita guiada per l’exposició, a càrrec dels serveis pedagògics de l’Espai Cultura, i la darrera activitat programada és un taller familiar de revelat analògic (amb infants a partir de 10 anys), que tindrà lloc dissabte de la setmana vinent, dia 16 de juny, a les 11.30 h. El taller requereix inscripció prèvia i es pot reservar plaça per telèfon o correu electrònic.

A banda d’aquestes dues propostes i la possibilitat de visitar l’exposició fins a finals de juliol (també amb entrada gratuïta), a la recepció de l’Espai Cultura es pot adquirir el llibre catàleg de fotografies de Josep Busoms, editat amb motiu de l’exposició i presentat a finals d’abril. El llibre, que ha comptat amb la participació de l’Arxiu Històric de Sabadell i membres de Càmera Club Sabadell, a més d’ampliar la selecció d’imatges exhibides, complementa la mostra tot endinsant-se en el perfil biogràfic de l’autor i posant en context la seva fotografia.

DETALL DE LES ACTIVITATS

VISITA GUIADA
· Diumenge 10 de juny, a les 11.30 h
Visita comentada a càrrec dels serveis pedagògics de l’Espai Cultura Fundació Sabadell 1859.

Durada: 1 hora
Activitat apta per a tots els públics.

TALLER FAMILIAR DE REVELAT ANALÒGIC
· Dissabte 16 de juny, a les 11.30 h
Consisteix en fer una fotografia amb càmera analògica i realitzar-ne tot el procés de revelat al laboratori. De tal manera que els participants s’enduran a casa una còpia en paper fotogràfic de la captura que ells mateixos hauran fet i revelat.

Taller a càrrec de membres de la secció fotogràfica de la Unió Excursionista de Sabadell.

Durada: 1 sessió d’hora i mitja
Edats: A partir de 10 anys
Cal inscripció prèvia.

* Totes les activitats són gratuïtes.

CRÈDITS DE L’EXPOSICIÓ

ORGANITZACIÓ I PRODUCCIÓ:
Jaume Busoms, Fundació Antiga Caixa Sabadell 1859, Càmera Club Sabadell i Arxiu Històric de Sabadell.

COMISSARIAT:
Àngels Santesmasses, Joan Rosell i Josep Mateu.

AMB LA COL·LABORACIÓ DE:
Fundació Bosch i Cardellach, Fundació Atendis i Unió Excursionista de Sabadell.

MÉS INFORMACIÓ SOBRE L’AUTOR I ALTES RECURSOS

- Al web de l’exposició, http://www.josepbusoms.cat, hi trobareu una àmplia mostra de l’obra de Busoms i ampliar informació sobre l’autor i la seva fotografia.

- Imatges per premsa, en descàrrega directa: http://www.fundaciosabadell.cat/wp-content/uploads/2018/03/imatges-per-premsa-obra-josep-busoms.zip