Diumenge 24 de gener primera jornada de participació ciutadana per a la recuperació del bosc de Can Deu

• La Fundació vol fer partícip a la ciutadania per col·laborar en el procés de recuperació del bosc i coordinarà les accions de participació i de voluntariat.
  • Les zones on es duran a terme les tasques de reforestació seran aquelles que donen accés al bosc i on la regeneració natural és més difícil.
  • Les quatre jornades de recuperació del bosc seran els diumenges 24 i 31 de gener i 14 i 21 de febrer.

La Fundació Antiga Caixa Sabadell 1859, com a propietària i gestora del bosc de Can Deu que va ser assolat durant les fortes ventades produïdes el passat 9 de desembre de 2014, convoca quatre grans jornades de participació ciutadana per a la recuperació del bosc.

Les accions de recuperació del bosc reben el suport del Grup BBVA.

Jornades de participació ciutadana

La campanya de replantació es durà a terme els diumenges 24 i 31 de gener i 14 i 21 de febrer en quatre punts d’accés al bosc, allí on la presència humana ha fet que el sòl estigui més compactat i no hi hagi brotat cap nou plançó (Sant Julià d’Altura, Sant Vicenç de Verders, aparcament de la carretera Sabadell/Matadepera i sector de Vallehermoso).

Està previst que a cada jornada puguin participar entre 100 i 150 persones, pertanyents a entitats o bé que s’hi hagin inscrit a nivell particular.

La preparació dels clots, el reg d’establiment, les eines i les plantes seran a càrrec de l’Espai Natura, mentre que la feina de plantar-los anirà a càrrec dels voluntaris de les entitats. Es preveu fer una plantació d’uns 1.000 exemplars per hectàrea de pi blanc, alzina i pi pinyer.

Però precisament un dels objectius d’aquestes jornades és implicar més a la societat en la conservació de la forest, i per això seria desitjable que les persones i famílies voluntàries es comprometin a fer un seguiment dels arbres que hagin plantat i en tinguin cura els primers anys per assegurar en la mida del possible l’èxit de la reforestació.

Per altra banda, a la major part del bosc on l’opció primera serà la de deixar actuar lla regeneració natural, caldrà fer un seguiment del desenvolupament dels nous plançons. Es crearan tres àrees on es marcaran 50 exemplars de les espècies arbòries presents a cada àrea. Dos cops l’any caldrà fer un seguiment d’aquests exemplars tot omplint un model de fitxa amb les dades actualitzades dels mateixos.

Com participar-hi?

A banda de les entitats que ja han estat contactades per a convidar els seus socis i amics a aquestes jornades de recuperació del bosc, aquesta acció està oberta a tota la ciutadania.

Per tal de poder participar en alguna de les quatre jornades programades és necessari que els interessats s’inscriguin prèviament, enviant un correu electrònic a espainatura@fundaciosabadell.cat indicant el seu nom i cognoms, el dia que volen participar, l’edat, DNI i un telèfon de contacte.

Conscienciació i sensibilització

La Fundació troba necessari remarcar que el procés de regeneració del bosc és fràgil i lent i per això demana als usuaris del bosc que siguin respectuosos, facin servir únicament els camins i pistes existents, no facin malbé la vegetació i no aboquin cap tipus de brossa o deixalles.